Topic opgeschoond en teruggebracht naar het onderwerp.
De garantie-discussie laten staan totdat hij werd verklaard, daarna alle doublures en meningen daarover verwijderd.
En passant meteen een paar grappen en grollen meegenomen de prullenbak in (zou ik normaal hebben laten staan maar ik was nu toch bezig )
Nu graag weer on topic.
Cheers.
Jur
Perfect
De wet zegt iets heel anders,
Bovendien is er niet zoiets als “fabrieksgarantie”, de wet bepaalt namelijk dat de verkoper ten alle tijden aansprakelijk is voor het verlenen van garantie.
Het gaat hier uiteraard over de koop/verkoop van een nieuw product door een handelaar.
Klopt. En het gedeelte van waar de verkoper de garantie kan uitbesteden aan de fabrikant, noemen we gemakshalve:
Mijn nieuwe Breitling kwam uit de etalage en was ook uit de stickers.
Ik stoorde me er wel niet zo aan. Lijkt me een beetje loos om een bestickerde horloge in de etalage te leggen…
Hoe dan ook 100 % eens met de Rolexpraktijk (stickers verwijderen). Een horloge kopen en een dag later met winst doorverkopen is uiteraard niet onwettig, maar fraai is het niet. We hoeven natuurlijk niet té veel medelijden te hebben met Rolexkopers (niet omdat ze Rolexkopers zijn, maar omdat ze al bij al toch “rijke” mensen zullen zijn), maar toch. Onnozel gedoe.
Ja oke maar ik bedoel dus situaties waarin de verkoper tegen de klant zegt: “U dient contact met de fabrikant op te nemen”.
Dat mag de verkoper uiteraard zelf doen maar hij mag beslist niet zijn probleem op de klant afschuiven.
Een opmerkinkje in de trend van “Das rechtsbijstand” enzo wil nog wel eens de verkoper van mening doen veranderen is mijn ervaring