Nieuwe Rolex bij een AD altijd uit de stickers bij aankoop?

Ik hoorde van een grijze dealer dat ze bijna geen nieuwe Rolexen meer aanbieden in de stickers. Dit komt omdat de AD’s wanneer ze een Rolex verkopen altijd de stickers verwijderen. Klopt dit?

3 likes

In veel gevallen zal dat kloppen. Je kan nog wel de bezelprotector ring meevragen, maar de stickers trekken ze er liever zelf vanaf… helaas.

Toch snap ik dit niet helemaal…

Als ik zo veel duizend euro aan een horloge uit geef maak ik toch altijd wel even zelf uit of ik hier zelf de stickers vanaf wil halen of niet…

Het hele Rolex verhaal is echt een omgekeerde wereld :neutral_face:

11 likes

Mijn ervaring: stickers eraf, kaartje ingevuld, bezelprotector wel mee

2 likes

Is in opdracht van Rolex om de handel naar de grijze markt wat te bemoeilijken…

Vandaar de regels, stickers er af en garantiekaart op naam.

Kan de grijze handel niet zeggen dat het een “nieuw horloge” is, wel “ongedragen”

3 likes

Heeft te maken met diezelfde ‘grijze dealers’. Die kopen alleen maar om (zogenaamd nieuw) door te verkopen, dat proberen ze door het verwijderen van de verpakking en het invullen van de naam etc. zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Het is niet anders.

Simpel. Voor jou staan er nog tien andere in de rij. Dus als jij met al je “ik betaal toch duizenden euro’s” principes stampvoetend wegloopt, bellen ze gewoon de volgende. Oh wacht, dat hoeft niet eens. Die staan voor de deur te wachten.

De markt is inmiddels compleet verkløeut door ‘ik wil per se ook geld verdienen met een Rolex’ hypeklantjes en handelaren (overigens ook AD’s zelf, die er een parallel winkeltje op nahouden). Diegene die een Rolex echt voor zichzelf ‘voor het leven’ wil kopen is er behoorlijk de dupe van. Jammer.

Hè lekker, het is weekend en we verwonderen ons weer over de spelregels van Rolex … :wink:

11 likes

Hetzelfde is ook zo bij andere merken zoals Patek. Daarbij als ze je een beetje kennen dan kan het nog steeds.
Simpelweg omdat het vertrouwen er dan is.

2 likes

Ik zie het probleem niet, scheelt een hoop gedoe.

Overigens mag je de stickers er ook zelf bij de AD vanaf halen als je het echt heel leuk vindt. :neutral_face:

3 likes

Doe je het zelf, vind je na een half jaar nog een priegelklein stickertje onder de lip van je sluiting. Oeps, vergeten. Leuk! :sunglasses:

3 likes

Precies … bandje op maat, stickers eraf en lekker met de na de deur uit

2 likes

Moet voor de liefhebber ook geen probleem zijn.
Toch vind ik het wel leuk om thuis op mijn gemak een horloge uit te pakken of van zijn stickers te ontdoen.

Gelukkig dus ook geen ‘problemen’ mee. :wink:

3 likes

Wat ik me dan afvraag, als je em doorverkoopt, heeft die ander dan geen recht meer op garantie?

Heb dat in t verre verleden wel es bij n laptop meegemaakt.

Jawel, (deze) garantie is overdraagbaar.

1 like

Zijn ze niet verplicht bij de AD… je kunt kiezen:

  • naam op de kaart
  • 3 grote kruizen op de kaart
4 likes

Niet dat ik voorlopig in de markt zit voor een Rolex maar lijkt ne toch zonde, de stickers van een nieuw horloge afhalen vind ik juist leuk. Het uitkleden blijft toch deel van de lol…

1 like

Dat vind ik nou ook.
Thuis lekker op je gemak de stickers er zelf afhalen. Als een soort ritueel.
Persoonlijk vind ik het horloge niet nieuw als de stickers er al af zijn gehaald. De term ongedragen zonder beschadigingen past beter dan “nieuw”.

1 like

Nogmaals :

:neutral_face::+1:

2 likes

Haha dit had ik laatst ook. @Boetje bedankt, was leuk er nog wat af te kunnen pielen, haha. :yum:

3 likes

Maar moet/kan de naam op de kaart dan aangepast worden?

Nee, gewoon laten staan.

2 likes