Toch wel… kijk eens naar de nieuwe blauwe sub… is toch een heel modern ogende klok. Het blauw doet mij denken aan de nieuwe lak kleuren van sommige auto’s… een modern blauw zonder metalic effect. Zo’n blauwe kleur die heel primair is. Geen azure purper midnight blue… maar blauw. Ook de uurmarkers komen meer uit als eerst, zo lijkt het van de foto’s.
De deapsea is een heel andere look voor een ander publiek. Ik vond de tekst in eerste instantie ook erg jammer maar toen ik het geheel op de rolex site zag begreep ik het wel beter. De tekst achterop de SD is soortgelijk. Een nieuwe uitvinding wordt benoemd en bestempeld…
Overigens is de ring die beschreven is gewoon een groot vlak waar ze iets mee moesten hoor… De ring waarop het glas rust (zie rolex site) zou anders ook niet echt een mooi deel van het horloge zijn. Ik denk dat ze toen besloten hebben om er nog iets meer een functional watch van te maken. Meer tekst oogt meer als een (hoe noem je dat ook alweer?) “werk horloge” in tegenstelling tot dress watch…
Persoonlijk vind ik het daardoor juist een rappers-horloge worden.
De uitvindingen zijn ook niet nieuw… Helium-valve? Toch al dik 30 jaar geleden uitgevonden door Rolex/Doxa in samenwerking met COMEX.
Het is gewoon triest en blijkbaar een compensatie voor iets anders…
Doet mij denken aan sommige Japanse auto’s:
“GTI16valvesmultipointinjectiebiturbovariablevalvetimingairbagsabs4x4”
Clean, zonder tekst, dat is een toolwatch. Dit wordt een echte pimpmeister, geen professionele toolwatch.
Bernard Schreef:
Persoonlijk vind ik het daardoor juist een
rappers-horloge worden.De uitvindingen zijn ook niet nieuw…
Helium-valve? Toch al dik 30 jaar geleden
uitgevonden door Rolex/Doxa in samenwerking met
COMEX.Het is gewoon triest en blijkbaar een compensatie
voor iets anders…
Doet mij denken aan sommige Japanse auto’s:
“GTI16valvesmultipointinjectiebiturbovariablevalve
timingairbagsabs4x4”Clean, zonder tekst, dat is een toolwatch. Dit
wordt een echte pimpmeister, geen professionele
toolwatch.
Haha… dat was de term ja… Toolwatch
Ach japanse auto’s ? Wel eens deze term op een auto gezien : KOMPRESSOR
Persoonlijk vind ik de term COMEX op een wijzerplaat net zo min mooi en eigenlijk lelijker als een functieaanduiding of een patent benaming. Voor rappers is dit soort horloges helemaal niet interessant. Er zitten veel te weinig “rocks” op en daar gaat het inmiddels om in die scene…
Bekijk de term toolwatch eens opnieuw ? Je accepteerd wel een COMEX naam midden op een wijzerplaat… wat eigenlijk gewoon niet meer is als een bedrijfsnaam maar je begint te stuiteren als er op een horloge vernoemt staat welke techniek er gebruikt wordt. En ja, ik ben met je eens dat het zeker kleiner en minder opvallend had gekunt… maar superlative staat er toch ook al een tijdje op en voegt niet echt wat toe.
Toolwatch hebben juist dit soort kenmerken en de dresswatches dus niet.
imho
Groeten Michiel
cmkooi Schreef:
Haha… dat was de term ja… Toolwatch
Ach japanse auto’s ? Wel eens deze term op een
auto gezien : KOMPRESSOR
Persoonlijk vind ik de term COMEX op een
wijzerplaat net zo min mooi en eigenlijk lelijker
als een functieaanduiding of een patent benaming.
Voor rappers is dit soort horloges helemaal niet
interessant. Er zitten veel te weinig “rocks” op
en daar gaat het inmiddels om in die scene…
Bekijk de term toolwatch eens opnieuw ? Je
accepteerd wel een COMEX naam midden op een
wijzerplaat… wat eigenlijk gewoon niet meer is
als een bedrijfsnaam maar je begint te stuiteren
als er op een horloge vernoemt staat welke
techniek er gebruikt wordt. En ja, ik ben met je
eens dat het zeker kleiner en minder opvallend had
gekunt… maar superlative staat er toch ook al een
tijdje op en voegt niet echt wat toe.
Toolwatch hebben juist dit soort kenmerken en de
dresswatches dus niet.
imhoGroeten Michiel
COMEX bestelde deze horloges. Het zijn dus bedrijfsgoederen die gemerkt zijn conform voorschrift van de klant. Wat mij betreft is dat totaal niet interessant in deze discussie. De COMEX-horloges zijn ook nooit door Rolex verkocht aan derden. Zo zijn er ook GMT’s gemaakt voor piloten van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, met de naam van de maatschappij op de wijzerplaat…
Nogmaals, dat zijn juist professionele horloges, ze worden echt gebruikt voor datgene waarvoor ze gemaakt zijn!
Het gelul van Superlative bla bla bla is me een doorn in het oog.
De enige Rolex die ik op prijs stel is de Sub No Date, juist omdat die deze onzin niet heeft.
Een echte toolwatch moet afleesbaar zijn, de aanwezigheid van veel tekst heeft daar in elk geval helemaal niets mee te maken. Uitzondering is de Breitling met rekenring. Die is om berekeningen uit te voeren en daardoor ingewikkeld en moeilijk afleesbaar.
Als het trouwens om cleane toolwatches gaat: Omega X33 en Speedmaster… Bar weinig tekst daarop…
Bernard Schreef:
COMEX bestelde deze horloges. Het zijn dus
bedrijfsgoederen die gemerkt zijn conform
voorschrift van de klant. Wat mij betreft is dat
totaal niet interessant in deze discussie. De
COMEX-horloges zijn ook nooit door Rolex verkocht
aan derden. Zo zijn er ook GMT’s gemaakt voor
piloten van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen,
met de naam van de maatschappij op de
wijzerplaat…Nogmaals, dat zijn juist professionele horloges,
ze worden echt gebruikt voor datgene waarvoor ze
gemaakt zijn!Het gelul van Superlative bla bla bla is me een
doorn in het oog.
De enige Rolex die ik op prijs stel is de Sub No
Date, juist omdat die deze onzin niet heeft.Een echte toolwatch moet afleesbaar zijn, de
aanwezigheid van veel tekst heeft daar in elk
geval helemaal niets mee te maken. Uitzondering is
de Breitling met rekenring. Die is om berekeningen
uit te voeren en daardoor ingewikkeld en moeilijk
afleesbaar.Als het trouwens om cleane toolwatches gaat: Omega
X33 en Speedmaster… Bar weinig tekst daarop…
Ik heb het niet over wie ze bestelde en wie ze gebruikt of verkoopt aan…
ik spreek enkel over het cosmetische concept. Dus in vergelijking met de deepsea wel degelijk een interessant vergelijk in mijn ogen. Wie zegt er trouwens dat de deapsea niet gebruikt gaat worden waar hij voor gemaakt is ?
Een echte toolwatch moet afleesbaar zijn… zeg je… Wie de submariner (nieuwe) ofwel de deapsea niet in één oog opslag kan aflezen… moet naar een andere opticien. Over niet afleesbare horloges gesproken…breitling ! Dat vind ik nu juist een voorbeeld van een toolwatch die er niet uitzien als een toolwatch.
Ik heb ze vandaag in het echt gezien en ik moet zeggen dat ze er op de foto een stuk beter uit zien. Vooral de Sea-Dweller Deepsea, die veel groter is dan je misschien denkt en de blauwe Sub… beide prachtig!
Op de foto mooier dan in het echt ?
Deze nieuwe 44mm modellen vind ik niet zo fraai. Ook ik vind alle tekst op de wijzerplaat / in het saffierglas wel een beetje overdreven.
Alleen de Milgauss vind ik nog wel fraai… Kinky secondewijzer
Groet
Mark