Nieuwe Rolex modellen

Afzichtelijk naar mijn mening, maar goed:

Overigens wordt de Deep Sea 44mm in doorsnede.
De tekst (het kletsverhaal wordt wel steeds erger bij Rolex…) staat zover ik begreep IN HET GLAS gelaserd/geëtst.

Ga er niet als een speer voor naar de winkel.

Ed

Ik wacht wel tot de Alpha “hommage” hiervan uitkomt :smiley:

Groeten,

Martin

Zelfs dan wil ik hem niet

Ed

De verkoopcijfers zullen wel omhoog schieten :S

Zouden ze de concurrentie met Zenith aanwillen???

Zolangzamerhand ga ik denken dat als ze een drol vergulden, er wijzers inprikken en er Rolex op zetten, er een aanzienlijk aantal verkocht zullen worden.

Je bedoeld zo iets?

(ik rij zelf BMW)

Bernard Schreef:

Afzichtelijk naar mijn mening, maar goed:

http://i55.photobucket.com/albums/g136/Basel2006/G
oldSubs.jpg

http://pics.r-l-x.de/picserv/files/2/forum/BASEL_2
008/DSC06006.jpg

Overigens wordt de Deep Sea 44mm in doorsnede.
De tekst (het kletsverhaal wordt wel steeds erger
bij Rolex…) staat zover ik begreep IN HET GLAS
gelaserd/geëtst.

al zou ik een Rolex voor niets krijgen, dan nog zou ik bedanken, ik vind het werkelijk het meest afzichtige horloge dat ueberhaupt bestaat. Kwalitatief mag het dan wellicht top zijn, maar de modellen zijn aan mij totaal niet besteed.
Gelukkig dat smaken verschillen.

De gouden modellen vind ik een beetje over de top. En een verhaal in glas laseren… hoeft ook niet.
Maar ik ben best nog steeds erg blij met m’n 16800 Subje:)
Er zijn veel meer horloges die ik niet mooi vind. Een hoop Breitlings vallen bij mij in die categorie. Maar gelukkig is er een grote verscheidenheid aan smaken.

Groeten, Tom Vreeken.

Eerlijk gezegd vind ik ze wel aardig, don’t shoot me. Op de rolex site staat ook een nieuwe air-king. Erg mooi ! Alleen is 34mm wel weer een beetje klein.

Psies! Ik kende deze nog niet, maar zal hem zeker bewaren :smiley:

Wat vinden jullie er dan zo lelijk aan?
Zo heel veel wijken ze niet af van de sub (imho) wat door veel mensen toch als een mooi horloge wordt gezien

o.a. de lugs zijn veel lomper uitgevoerd, ik vind de gigantische teksten niet mooi en de verhouding kastomvang - band is verstoord. De band komt te klein over.

Het is en blijft in mijn opinie een grof horloge waarvan het ontwerp inmiddels wel is achterhaald.
Bovendien een model dat al ettelijke keren door andere fabrikanten is geimmiteerd, waardoor de exclusiviteit een stuk minder wordt.

Maar blijkbaar denken de ontwerpers er anders over en gaan ze er vanuit dat het toch wel verkoopt zolang er Rolex op staat.

Dan heb ik elders op dit Forum mooiere klokken gezien, zoals de IWC aquatimer. Zelfs de Omega Sea Master en Planet Ocean vind ik veel mooier en sierlijker.

Dit is mijn persoonlijke mening en laat duidelijk zijn dat ik hiermee geen enkele Rolex fan voor het hoofd wil stoten, immers het is een ieders goed recht zijn of haar persoonlijke model te kiezen.

groet

Ed

Het feit dat het horloge nog steeds door talloze fabrikanten geimmiteerd wordt geeft m.i. juist aan dat men er warm voor loopt.

Dat dat de exclusiviteit niet ten goede komt mag men rolex niet aanrekenen.

De tekst op de ring had wat mij betreft achterwege mogen blijven wat betreft de lugs en kast/band verhouding ik zie het niet maar misschien dat het duidelijker wordt als je er een ander model naast zou zetten.

Ik vraag mij overigens welke professionele duiker er een rolex om zijn pols gespt om af te dalen naar de duistere diepten van de oceaan. Het is dus meer een gimmick (het horloge kan het!!!) dan dat het een functionele meerwaarde is.

Eerlijk is eerlijk:

Comex-duikers schijnen werkelijk Rolex SeaDwellers te dragen (uiteraard ook niet allemaal).
De meeste marine-duikers dragen G-shocks en dergelijke, in een enkel geval zijn er andere horloges die ter beschikking worden gesteld: Duitse mijnenruimers dragen speciale IWC’s van meer dan 10k per stuk.

Ikzelf heb meegemaakt dat ik meewarig aangekeken werd toen ik mijn Seamaster Pro droeg bij een aantal duiken in de Rode Zee. De meeste mensen droegen daarbij een goedkope Seiko SKX-serie.

Tja,

Ik ben net op de site van Rolex geweest. En daar vind ik de Deep Sea er erg goed uitzien. Maar dat is puur een gevoelskwestie. Ik ben niet zo thuis in het onderbouwen waarom ik iets mooi vind of niet, kloppen de verhoudingen, zijn lugs wel of niet te groot. Het spreekt me aan of niet. Ik ben ook helemaal weg van de IWC aquatimer. Maar zo zit ik misschien ook wel in elkaar. Net als muziek, dat loopt bij mij van klassiek via blues, hardrock naar dance en alles wat er tussenin ligt.
Maar het definitieve oordeel valt als ik iets in het echt zie. De Oris Carlos Costa Chronograph Limited Edition vond ik op plaatjes een mooi horloge, eenmaal in de winkel viel hij tegen.
Maar laat ik de eeuwige dooddoener maar weer eens aanhalen. Gelukkig zijn er vele smaken want anders… Nou ja, jullie weten wel wat ik bedoel.

Michel

Misschien moet iedereen eerst eens proberen te wennen aan verandering ?
Denk dat er bij de eerste veranderingen aan de datejust tot de huidige modellen ook een groot verschil was…
Als ik de nieuwe modellen zie van de submariner denk ik dat ze de meer cleanere look willen. Duidelijk herkenbaar en zoals gezegd een look die heel clean is, strak en modern. Als iemand een high end horloge wil die er klassiek uitziet…(in de stijl van PP Maurice L. etc) zijn er merken in overvloed. Hoeveel high end merken hebben de uitstraling die rolex nu invoert ?

cmkooi Schreef:

Misschien moet iedereen eerst eens proberen te
wennen aan verandering ?
Denk dat er bij de eerste veranderingen aan de
datejust tot de huidige modellen ook een groot
verschil was…
Als ik de nieuwe modellen zie van de submariner
denk ik dat ze de meer cleanere look willen.
Duidelijk herkenbaar en zoals gezegd een look die
heel clean is, strak en modern. Als iemand een
high end horloge wil die er klassiek uitziet…(in
de stijl van PP Maurice L. etc) zijn er merken in
overvloed. Hoeveel high end merken hebben de
uitstraling die rolex nu invoert ?

Dat je de nieuwe Rolexen “clean” noemt kan ik totaal niet begrijpen…
Ze zijn zo volstrekt volgeprint dat je naast de tijd een half boek kunt lezen op de wijzerplaat en rehaut… :S