Seiko neue Military/Flieger Modelle mit einem Durchmesser von 43,5mm (ohne Krone). In den Uhren tickt das 4R37 mit Handaufzug, Sekundenstopp und einer 24-Std.-Anzeige. Das Datum befindet sich auf der Position zwischen 4 u. 5 Uhr. Die UVP für die Modelle mit Stahlband betrƤgt 299,- ⬠und für die Modelle mit Canvas.-/Lederband 279,- ā¬
Voor een 5je met een niet al te spectaculair ontwerp vind ik het persoonlijk teveel. Ken het uurwerk niet echt, maar gok even dat dit ook niet top of the bill is?
dit lijkt mij toch een uitermate top-kalibertje ? vrij nauwkeurig en anders vrij nauwkeurig af te regelen. Onderhoudsvrij voor vele jaren en indien onderhoud nodig, is dat behoorlijk goedkoop.
Ja, het is natuurlijk geen geld. Die 5jes ziitten gewoon heel goed in elkaar. Uit de fabriek meestal al binnen +/- 10 seconden afwijking en met een beetje afstellen binnen COSC-waarden. Niet stuk te krijgen en gaan lachend 20 jaar mee, zonder enige vorm van onderhoud. Kom je bij veel āpremiumā Zwitsers niet mee weg. Dus ach, wat is een ātopcaliberā?
Maar ik ben geen fliegerfan en deze zijn imo ook niet de mooiste voorbeelden van fliegers.
Als je iets mooi vind en hebt de prijs ervoor over, wat maakt het dan uit?
Laat ieder zijn eigen prijs bepalen en ieder zelf bepalen of diegene dat ervoor wil geven