Nieuwe Seiko 7006-8030 aanwinsten

Al enige tijd was ik op zoek naar een Seiko 7006-8030, een model uit begin jaren 70.
Voor zover ik weet is deze verschenen in 3 varianten, nl. met een zwarte, oranje en zilveren wijzerplaat.
Deze modellen worden echter maar mondjesmaat aangeboden dus er een op de kop tikken valt nog niet mee.
Ebay leverde niets op en op het internationale Seiko en Citizenforum was ik een keer net te laat.
Nu wist ik dat er zeker 2 forumleden in het bezit waren van dit model nl. Paul G. en Henrik (beide met zwarte wijzerplaat).
Tja dan die maar benaderd of of ze event. afstand wilden doen.
Paul echter wilde hem (heel begrijpelijk) niet wegdoen, maar bij Henrik had ik meer succes en een deal was snel gesloten.
Voor de Seiko binnen was nog even rondgesnuffelen op het Seiko/Citizenforum en daar werd er eentje aangeboden met oranje wijzerplaat.
Deze zou in vrijwel nieuwstaat zijn, maar er stonden geen foto’s bij.
Deze zouden bij interesse wel gemaild kunnen worden.
Ja hier had ik ook nog wel interesse in, dus contact opgenomen of het horloge nog beschikbaar was en of hij dan foto’s kon mailen.
Ja horloge was nog beschikbaar, maar geen foto’s gemaild.
Nogmaals gemaild dat ik wel wilde kopen, maar toch graag eerst foto’s van het aangebodene wilde zien.
Terwijl ik op antwoord wachtte, zag ik er nog 1 op hetzelfde forum te koop staan (met foto), had ik eerst overheen gekeken.'
Ook met oranje wijzerplaat en ook niet onbelangrijk, in Europa (UK).
Mail gestuurd en ook deze was nog beschikbaar.
Ondertussen kreeg ik antwoord van de eerste aanbieder (weer zonder de gevraagde foto’s) dat hij het horloge wel aan mij wilde verkopen,
maar dan moest ik wel direct het geld overmaken, want er hadden zich nog 2 geinteresseerden gemeld.
Aangezien dit niet mijn favoriete manier van zaken doen is (en ik de aanbieder uit UK nog achter de hand had) toch maar bedankt voor de aanbieding en hem succes met de verdere verkoop gewenst.
De deal in UK was snel beklonken en zodoende had ik binnen een week 2 van de gezochte Seiko’s in mijn bezit.
De oranje is in de beste staat en volgens mij zou het nog de orginele band kunnen zijn die erop zit, maar misschien kunnen de kenners onder ons hier meer over vertellen.
De oranje heeft alleen engelstalige dagaanduiding, de zwarte 2 talig en heeft hiervoor een snelverstelling.
Ok, genoeg geleuterd, de foto’s:

Wat hier tevens mooi bijpast zijn de tegenhangers van Citizen die ik een paar weken geleden van forumlid Xxof (Marc) heb overgenomen, ook met zwarte en oranje wijzerplaat.
Bij de oranje heb ik hetzelfde probleem als Marc er mee had, nl. dat deze nog in nieuwstaat is en hem bijna niet durf te dragen, bang om er een kras op te krijgen.


Volgend (luxe) probleem is dat de doos met Seíko’s te klein is geworden.:slight_smile:
P.s. Het is niet ondenkbaar dat er forumleden zijn die hier een horloge menen te herkennen wat ooit in hun bezit is geweest.:slight_smile:

Bedankt voor het kijken,

Wim

Dat is mijn monster!!! Wat is de meest linkse bovenaan er voor eentje?

Tjonge, flinke collectie zeg! Erg mooi!!

Mooi om de seiko’s en citizens zo bij elkaar te zien (tu)

Die oranje Citizen had ik graag gekocht maar je was me nét voor. Mooie collektie.

@hharry: Ja klopt, monster is van jou geweest.
Seiko linksboven is model 66-7100, handopwinder uit 1960 (tevens mijn geboortejaar) en overgenomen van ehwatch. Loopt perfect en ziet er nog uitstekend uit.

Als er twee vintage Seiko’s zijn die ik NU wil … >X

Zo’n mooi, en uniek, horloge …

Leuk verhaal en ontzettend leuke foto’s! Draag ze in gezondheid!

Menno

mooohooooi…

Mooooooi!!

Gefeliciteerd met de aanwinsten(tu) Je hebt een fraaie collectie in het kistje liggen.
Dit doet het Seiko virus op dit forum vast nog meer aanwakkeren:D

Proficiat.

Alle vier zeer mooi maar met oranje plaat vind ik de Citizen mooier en in het zwart de Seiko.

Leuk verhaal, mooie foto’s en prachtige collectie (tu)
Geniet er van!

mvg, Frans

Oei, oei, oei, wat mooi! (tu)
Overigens… de rest van je collectie mag ik ook graag zien! :slight_smile:

Mooie verzameling.
Die laatste aanwinsten zijn echte spetters, en in mooie staat.

Met 1 woord “WOW” … Mooi aanwinst !