Nieuwe Seiko aanwinst...

…nou ja, een boek er over…
Vandaag uit Japan ontvangen en voor Seikoholics vaak geen onbekende: de heruitgave van deel 5 en 9 van The Domestic Museum Series.

Het boek behandeld: Seiko Auto; Gyro Marvel, Seikomatic, Sportsmatic, Lord Marvel, Grand Seiko, King Seiko, Lord Matic, Bellmatic, 6138, 6139
De modellen worden eerst kort behandeld (zoals te zien is in onderstaande foto’s) waarna deze later in het boek uitgebreider aan bod komen. In het latere stuk is het dan wel met zwart wit foto’s.
Er staat ook tabellen in over de verschillende modellen, calibers en in welke jaren ze gebouwd zijn geweest.

Toch maar eens mijn Japans gaan ophalen ;), al is het redelijk te volgen met Google Translate.

Oh dat is erg gaaf zeg!(tu) Misschien een idee om hem te digitaliseren, of bestaat dat al?:S

Heel mooi! Ideaal om te kijken of je Seiko origineel is. (denk ik)

Gaaf man en onschatbaar voor de echte Seikofiel (tu)

mvg

Prachtige aanwinst.(tu)
Ik heb diverse boeken uit die serie op ebay gezien, maar die waren onbetaalbaar.:frowning:

Schitterend lees- en kijkvoer, veel plezier ermee. Zou je voor mij willen nakijken wat de productiedatum van mijn Seiko is: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,1553402,1553402#msg-1553402 … ;):sunglasses:

Nota Bene: Je schreef “Toch maar eens mijn Japans gaan ophalen, al is het redelijk te volgen met Google Translate”. Hoe geef jij dan de japanse tekens in Google Translate in; heb je Japans als taal gekozen bij je toetsenbordinstellingen o.i.d.?

Het boek geeft alleen een periode aan voor modellen.
Als je wilt weten uit welk jaar en maand jouw horloge komt zie dan deze link: http://www.harrybishop.ca/?p=3719

Wat betreft het vertalen. De Google translate app voor in ieder geval Android heeft de mogelijk om een foto te maken waarvan de tekst dan wordt vertaald :slight_smile:

Dank je. Deze heruitgave (die dus bestaat uit twee boeken uit de serie) heeft me 66 euro gekost.
Dat is incl verzendkosten vanuit Japan. Het boek was ongebruikt.

Dat is wel heel goedkoop.
Deze kniepert vraagt 210 euro voor 1 boek, misschien de orginele uitgave maar dan nog…:sunglasses:

Dat is flink. De Seiko delen zou ik kunnen krijgen voor 95 euro denk ik.

Interessante aanwinst!
Veel lees, nou ja, kijkplezier!:wink:

Wow! Hebbe hebbe hebbe