Nieuwe Seiko Alpinist LE

Zojuist zag ik op Monochrome Watches foto’s van de nieuwe Seiko Alpinist.

@RNooij heb jij hem in je handen gehad of ook alleen maar foto’s gezien?
Persoonlijk ben ik er nog niet helemaal uit wat ik van de wijzerplaat vind, maar die gebrushte kast vind ik echt heel tof. Toffe band ook.
Verkrijgbaar vanaf november. Ik hou m ff in de gaten.

22 likes

Vind ik wel mooi gedaan.

2 likes

Live foto’s, van mij dus ik heb hem inderdaad in mijn handen gehad. Ik vind hem erg tof, met name door de structuur van de Wijzerplaat. Band doet het er ook erg goed bij. Voor mij een van de beste Alpinist modellen, maar dat schreef ik ook al in het artikel :innocent:

6 likes

Wijzerplaat is tof, maar de blauwe indices enzo… blegh. Te kermis.

Een varken met lippenstift.

4 likes

Ja, daar twijfel ik dus ook over. Het liefst haal ik nog eens die Mountain glacier LE, die vind ik nog steeds heel smaakvol.

Nu maak je me toch wel benieuwd naar hoe hij in het echt is.

:joy:

3 likes

Ik vind die blauwe idices juist wel passend op deze plaat. Zeker op die band wordt hij anders wel erg grijs.

Ik vind hem heel geslaagd. Niks kermis.

2 likes

Ik vind hem heel erg geslaagd. Ik moet hem niet kopen, kan me niet over de cathedral hands heenzetten, maar vind hem wel erg mooi zo!

2 likes

Niks mis mee, niet op mijn groene in ieder geval. :slightly_smiling_face:

Maar hoeveel tijd voordat mensen gaat klagen over de datumloupe? :smirk:
Die ik trouwens als bezitter van een verzameling rondslingerende leesbrillen heel geslaagd vind.

2 likes

Die had ik op mijn Mountain Sunset er af gehaald. Vind zon loupe niks, maar daar valt dus wat aan te doen.

1 like

Afgezien van dat er al een in het blauw staat, mag die van mij er binnenkort wel uit voor een betere prijs :ok_hand:t2:

2 likes

image
Jazeker valt daar wat aan te doen: gewoon aan wennen en de voordelen ervan inzien. Maar dat komt met de leeftijd. :smile:

Moet je indenken hoe saai hij is als de wijzers niet blauw waren. :upside_down_face:

Nee niet mijn ding… en een X op de plaat :scream:

1 like

Niet slecht maar als dat blauw nu eens echt geblauwed staal zou zijn… :drooling_face:

1 like

Is wel aardig. Waarom tussen de lugs dan glimmend gepolijst?
En blauwe verf is ook maar zozo.

De 201 en 199 zijn toch echt wel mooier.

1 like

Mmm. Ik moet net een paar dingen gaan verkopen vanwege een ander plan, maar daarna heb ik zeker interesse. :+1:

1 like

Gewoon vet. Dat blauw maakt hem gewoon af. Anders is het zo saai👌🏻

1 like

Mooi!

Alleen jammer van de

1 like

Yup, eens. Als je een grijze dial maakt vind ik het het nog het mooist wanneer je je tot zwarte indices beperkt.

Ik moest aan m’n Stowa denken. Die had ook een grijze dial, maar alles was zwart omlijst, met gewoon BGW9 lume er op. Of was het C3? Hoe dan ook, zo doe je een grijze plaat.

Geblauwde wijzers en indices zou ik alléén dan goedkeuren wanneer ze op een creme, witte of sterling zilveren wijzerplaat voorkomen (die dan toch wit wordt):

Zo dus.

Bij deze Seiko ziet het er, op alle foto’s die ik er van heb gezien, wat smakeloos uit. Da’s net als geblauwde wijzers op een zalmroze plaat. Je doet het gewoon liever niet.

Kortom, ik houd het hier even bij, dank je wel:

Moet je eens bedenken hoe spannend het werd met donker gunmetal of zwart.

2 likes

Wat als je nu

Mod door hem een

Te geven.

@Dao. Geen project voor jou?

1 like

Brushen is heel simpel dus het kan zo. Maar ik zou het niet doen, tenzij de polished bezel vol krassen zit ofzo.

Modden doe / deed ik toch liever met een klasse goedkoper. Persoonlijk.

1 like