Nieuwe Seiko Alpinisten (1959 Modern Re-interpretation)

Ik had het over de Powermatic 80, oale piepersnijer. Da witte gij ook.

Oh, die is nu rond de 850 zie ik.

Dan heb ik voor de verandering eens goed ingekocht :grin:

1 like

Ja, iedereen die ooit een SARB voor drie- a vierhonderd euro kocht ook. En dan vergeten ze dat ze dat deden toen die modellen al 10 jaar in productie waren geweest.

Maar ja, die nieuwe modellen van Seiko zijn veel te duur. :smirk:

1 like

Ja, verhip. Die Sarbjes heb ik natuurlijk ook al een tijdje. We worden nog rijk zo :open_mouth:

1 like

:rofl::rofl::rofl:

Stinkend, wat ik je brom.

1 like

Ik vind het eigenlijk wel wat, die nieuwe ouwe Alpinisten. Zonde van de datum wat mij betreft, maar sluit niet uit dat die nog ooit om m’n pols komt

Ik maak een geintje hè? Rijk ga ik van deze hobby nooit worden. En ik vertik het om de Rolex beleggingsroute te bewandelen :zipper_mouth_face:

1 like

Blijft de vraag, waarom deze naam? Het beestje moet?
Weg dus met de theorie van “Japanse monniken die gingen wandelen in de bergen en daar een routebeschrijving van een soort Garmin nodig hadden”.

Ik heb er een hoor, geweldig horloge!

Ik niet, ik heb 750 euro voor mijn SARB017 betaald, wel een nieuwe. Ik ben er erg blij mee.
Die prijzen houden ze bij Seiko misschien wel in de gaten. Vandaar de prijs voor hun nieuwe Alpinisten.
Seiko, het lijkt wel een commercieel bedrijf.

Check. :white_check_mark:

Die hadden een robuust, durf ik het te zeggen, Explorer-achtig horloge nodig. Het waren overigens niet per se monniken.

Dat was nooit expliciet de insteek tot de kompasring geïntroduceerd werd.

Ik denk dat er bij mij eentje gaat komen. Eigenlijk heeft hij alles wat ik zoek:

Klassieke look maar toch sportief en met heritage. Dan zijn de specs ook nog eens uitstekend, met saffier, 200m waterdicht en screw down crown plus een lekker lange power reserve. En de maat? Die is perfect!

Ik zie eigenlijk maar 2 nadelen:

  1. ik had er graag diashield coating op gezien.
  2. het datumvenster had niet gehoeven van mij.

Toch weegt dit denk ik wel op. Het is de perfecte beater gewoon. Ik ga eens kijken of mijn lokale seiko juwelier er één binnen krijgt over 2 weken! Ik ga voor de zwarte variant, sowieso.

1 like

Plaatje voor de sfeer wordt gewaardeerd. Sta zelf geheel vrijblijvend op de bestellijst voor deze. :point_down:

:camera_flash: geleend van Instagram.

2 likes

5 likes

Vind de SPB245J1 wel tof. :thinking:

Misschien doe ik dat dan wel. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik vind ze op zich nog wel wat hebben, maar de prijs + wit datumwiel… Bah.

Dit is trouwens de groene; die komt op een leren band. :slightly_smiling_face:

Verdorie je hebt gelijk!
Ik ga hem op een tropic gooien denk ik.

Ben benieuwd naar de foto’s van forumleden wanneer de 1959 alpinist wordt uitgebracht. Ik twijfel tussen alle drie de varianten eigenlijk. :sweat_smile: