Nieuwe Seiko Alpinisten (1959 Modern Re-interpretation)

Vooruit, 750 is fors. Maar in het laddertje van een BB36 en de daadwerkelijke Explorer kun je hem weer zien als het eerste stapje. Alles is relatief zeg maar :grimacing:

In een ravijn flikkeren vind ik zo overdreven. Ik zou ze aan een zwerver geven, dan is iedereen blij en heb ik karmapunten verdiend. Denk ik…

2 likes

Ik vind er niet veel alpinist meer aan zonder de kompas ring en de kathedraal handen. Opzich leuke horloges deze nieuwe maar naar mijn mening voegen ze weinig toe.

1 like

Het is een herinterpretatie van de oudere Alpinisten, van vóór de kompasring en cathedral hands.

7 likes

Dat heb ik even gemist. Artikel niet gelezen in de haast mijn mening hier te droppen :joy: Vanuit dat oogpunt opzich wel leuk gedaan dan. Maar denk alsnog dat het niet veel nieuws brengt op de huidige lijn van Seiko

1 like

Het is een leuk eerbetoon aan het origineel, maar ik vind de Baby Alpinist mooier.

Ohnee deze:

2 likes

Als ze nou deze wijzerset op de baby alpinist zetten, dan komen we ergens.

1 like

Lever maar in hier.

1 like

Dit is toch niet nieuw? Is al een hele tijd bekend. @Selfie heeft er al een topic aan gewaagd; Seiko 1959 Alpinist Re-creation én Re-interpretation

Btw ik vind ze bijna Bergtop, liever zonder datum. Maar die eer gaat naar de limited edition SJE085J1

Deze is vet. Mooi zonder datum

1 like

Ik zie door de varianten de berg :mountain_snow: niet meer.

1 like

Die heeft ook een datum toch? Wel een sneaky datum om 4.30

Maar mijn god. 3k :rofl::rofl:

1 like

Oh no. Je hebt gelijk! Goed gecamoufleerd door zwarte datewheel, dat dan weer wel. :upside_down_face:

1 like

Dusdanig goed gedaan dat het me niet heel erg stoort, maar toch overbodig en zonder was mooier.

Vraag me nu af of er een zwarte of bruine datewheel is voor mijn spb147j. Dat wit mistaat gewoon

1 like

Dit was geen nieuws. Da’s in het Seiko topic drie maanden geleden al voorbij gekomen. Één limited, drie moderne interpretaties.

Ja, van de eerste Alpinist ooit, de Laurel.

Ik vind ze erg cool, alle versies. Maar of de kleuren het voor me gaan doen moet ik ten zeerste afwachten.

Live pics van februari.

Ik heb dit al meermaals gezegd: 70 uur gangreserve daargelaten, de bracelet en de kwaliteit van het ontspiegelde saffier op mijn nieuwe Alpinist zijn het dubbel en dwars waard.

Ik vermoed dat de afwerking top gaat zijn, in lijn met de Sharp Edges. Als de kleuren het live goed doen neem ik er eentje.

Het is 250 minder dan een instap Tissot Gentleman.

Zo moe als ik van het eeuwige gezeik over geld in Rolextopics word, word ik nou ook van gewezen Seiko fans die steeds maar zitten te zeiken dat hun oude barrels goedkoper waren.

:thinking::grin:

4 likes

@flowert heeft gelijk. Deze versie is de OG Alpinist. Dat moderne ding met die rare dubbele kroon, dat was niet veel Alpinist meer aan. :grin::grin:

1 like

Over de SPB14X serie was eerst ook verontwaardiging over de prijs. En nu weet iedereen -die er één in handen heeft gehad- dat ze ‘t waard zijn en dat je met wat geduld ook leuke korting kan krijgen als de price not right voor jou zou zijn.

Huh?

1 like

Eh?

Zo’n Gentleman is rond de 500 hoor