Seiko 1959 Alpinist Re-creation én Re-interpretation

Weer een andere Alpinist, en uiteraard wederom een heritage lijn met een limited edition versie. Wat zijn onze first thoughts?

De SJE085 re-creation. Prijs: €3000

En de re-interpretation. Prijs: €749 op staal en €729 op leer.
SPB241 (white), SPB243 (grey), SPB245 (green

Foto’s komen van Fratello

5 likes

Seiko, het Omega van Japan.

7 likes

tenor(1)

Als je gek genoeg bent om een horloge met een Bund strap te kopen dan ook vast wel om 3k neer te leggen

18 likes

Gelukkig is dat bund beflapje er af te halen en hou je een mooie band over.

2 likes

Die witte vind ik zo gek nog niet kijken. Wellicht over een jaar als ze hier voor de helft in het blauwe deel staan :wink:

1 like

Ik vind het eerlijk gezegd wel een spannende combinatie met de cuff band. En inderdaad als je die niet mooi vindt dan haal je hem er af.

Is er ook een foto van de buckle?

Kleur van de band lijkt taupe?

PS Ik begin wel een beetje moe te worden van de (Japanse) horloge industrie die elke nieuwe dag of speciale gelegenheid schijnt te vieren met de uitgave van een speciaal horloge. Seiko en Grand Seiko zijn er echt meester in…

Inclusief datumvenster op gekke plek

Geheel irrelevant, maar deze Seiko koop je voor minder. Tsja, ik vind wat van die LE voor 3k.

SBGX343_5-400x400

7 likes

Lelijk.

En voor de second thoughts geld hetzelfde.

2 likes

Wat een gedrocht

1 like

Heel andere stijl, maat en gewicht.

Wellicht effe in verdiepen. Is een cultuurdingetje namelijk.

Vooruit, ook hier maar weer.

Het roeptoeteren dat 3k nergens op slaat lukt weer heel goed. Heeft er iemand ook een onderbouwing. :thinking:

1 like

Wat dacht je van: voor 729,- koop je nagenoeg hetzelfde horloge?

1 like

Wat is je argument dan dat het money well spent is?

1 like

Ik wil hem, maar een paar de meeste aspecten houden me tegen.

Ik vind de bund afschuwelijk… maar de rest bevalt me wel. Niet 3k wel.

Die alpinist met datum en prospex logo vind ik wel leuk.

Zie ook daar geen plek in mijn collectie voor.

Dan zou ik eerder een 62mas reissue of die nieuwe king seiko halen.

2 likes

Eerlijk gezegd vind ik dat geen valide vraag. Dat is namelijk nooit bij een luxe artikel dat je op gevoel koopt. Als je de tijd wil weten heb je geen horloge meer nodig.

Maar gelet op de kwaliteit van de Seiko limiteds, zo ook weer de KS, zie ik geen probleem. Natuurlijk is 3k een boel geld maar je ontwerpt ook een kast en een plaat voor enkele stuks. Machines op afstellen enz. Dus altijd duurder.

1 like

Datum op 4 vind ik zonde. De prijs vind ik bespottelijk. Verder een mooi ding, uiteraard zonder die band.

Bij de bovenste krijg ik dit soort visioenen: