Omdat een vriend van mij zijn horloge niet mooi vindt (zijn vader ook) krijg ik zijn Seiko. Ik geloof dat deze een paar jaar oud is. Het is ook een automaat. Wat ik wel weet is dat er een letter los zit op de wijzerplaat. Ook ben ik er zeker van dat er iets mis is met het uurwerk, omdat hij om de 5/6 seconden pas loopt. Dus als je 5 seconden wacht, gaat hij snel verder. Er moeten dus een paar dingen aan gedaan worden. Maarja, het mag ook wel voor zo’n horloge!
Als ik het zo lees denk ik bijna dat het een quartz horloge is waarvan de batterij bijna leeg is. Seiko, en ook andere merken, geven door het verspringen van de secondewijzer met meerdere seconden tegelijk aan dat de batterij bijna leeg is.
Maar goed, om dat allemaal goed te kunnen beoordelen zullen we toch echt wat meer over het horloge moeten weten. Misschien heb je een foto?
Met een teller los zul je waarschijnlijk bedoelen dat er een wijzer los in ligt.
Hallo dutchguy2, het zou best kunnen dat het een Quartz is. Maar volgens die vriend was het een automaat. En het was geen teller die los zat maar een letter. Gewoon een letter van het logo zegmaar. Groetjes, Dennis.
Ik dacht de batterij waarschuwing slechts 2 a 3 secondes verspringt. Niet zoveel als 5 of 6.
Ik heb ook bij een automatisch horloge van me dat de seconde verspringt. Heb 't idee dat ie wel netjes op z’n as zit. Ben er tot op vandaag niet achter hoe 't komt…
Het seiko logo, als dat opgelegd is, is 1 geheel.
Daar 1 letter los van kan misschien als ie open is geweest, en dat verklaart dan misschien ook dat rare lopen. Er kan een tandwiel stuk zijn ofzo.