Nieuwe Seiko cocktails

Onlangs heeft Seiko 3 nieuwe horloges in de presage cocktail lijn uitgebracht en ik vroeg mij af, wat vind HF?
Persoonlijk vind ik ze erg mooi, maar zo’n open heart hadden ze van mij weg mogen laten…

3 likes

Heb je misschien beschikking over foto’s van een hogere kwaliteit?

Zonde van die mooie wijzerplaten om het op een raar plekje ‘openworked’ te maken…

2 likes

Nee, helaas. Deze foto’s komen van het instagram-account van Seiko. De referenties zijn:
SSA405J1 (blauw)
SSA407J1 (bruin)
SSA409J1 (wit)
Maar als je deze opzoekt, kom je niet verder dan de foto’s die bovenaan het topic staan.

Ik vind ze wel gaaf, vooral de dial van die witte! Het opengewerkt stukje op de wijzerplaat moet ik wel erg aan wennen… Zou ze wel eens in het echt willen zien.

1 like

Vindt het niks… kan er niet meer aan toevoegen.

1 like

Idem. De openhaard verstoort wat mij betreft de wijzerplaat te veel voor mijn gevoel vd cocktail.

1 like

Een echte cocktail heeft in mijn ogen geen open heart… jammer van de wijzerplaat.

Er ontbreekt nog een rubber stopje. Anders zou de illusie van een drank horloge met ingebouwd afvoerputje compleet zijn…

2 likes

Echt niet mooi.

Ik dacht dus heel even dat ze ze in 2 maten gingen uitbrengen, dat zou nou wel een leuke ontwikkeling zijn geweest.

Mwoah, normaal niet zo snel fan van open heart wijzerplaten. Veel hangt af van live beelden denk ik.

Wellicht slim van ze, want ik merk dat veel mensen die hun eerste mechanische horloge kopen graag zoiets zien. Voor de forum-veteranen is het juist eerder een afknapper. (en ook voor mij)

1 like

A.u.b. geen gaten in mijn wijzerplaat, doodzonde. Beter open achterkant.

Ik geloof dat ze inderdaad een heren- en een damesmodel uitbrengen.

1 like

De witte/creme is wel een Limited editie.

Deze vindt ik toch wel leuk hoor. Even uit je comfort zone. :wink:

“Two sizes with the same design
There are two sizes with the same design. You can share the delight of these watches with your partner or friends.”

De plaat van de blauwe is, ook met het “gat”, best leuk moet ik zeggen.

3 likes

Hele mooie plaat inderdaad. Misschien dat hij zonder open heart te veel op de blue moon of starlight zou gaan lijken.

Wat moet dit kosten?
Ik vrees het ergste :grin:

1 like

Goh, wat leuk - ik wist niet dat Seiko ook tourbillon modellen voerde…

:innocent:

(Edit) oh wacht, nu ja - alvast beter dan onderstaande klokje, toch?

1 like

Ze bevatten een 4r38 uurwerk, dus ik ga uit van €500 of €600

1 like

Maar ze zijn limited, dus dat zal denk ik richting de 800 gaan of misschien nog meer.
Ik vrees het ergste.
Seiko is de laatste tijd niet mals met de prijzen.

1 like