Twee nieuwe seiko duikers typenummer spb 237 (de Willard) en spb 239 (de MAS). Met erg mooie dials, die NATO’s zien er ook erg goed uit. Prijs is zoals tegenwoordig te verwachten een stuk minder leuk. Hier staat alles netjes in, heb ik verder niks meer aan toe te voegen:https://www.ablogtowatch.com/seiko-unveils-prospex-spb237-and-prospex-spb239-dive-watches/
Minute track verneukt op drie. Burp. Next.
Ja, nee helaas. Ben fan van de 62mas maar deze update is geen verbetering. Jammerrrr…
Getver mooi ding al maanden niet omgehad

idd rare keuze
Kan Seiko niet een date disk met Lume gebruiken om de ISO certificering te kunnen behouden?
Maar goed, die Willard vind ik wel tof.
Ik laat me vertellen dat ze dat doen omwille van de ISO standaard.
Wel toffe NATO straps. Eens kijken of ze die via juweliers ook na leveren voor bij mijn SPB153.
Liever niet.
Fuck die shit, ik zou ISO laten vallen als een baksteen. Dan verandert ISO de standaard maar terug.
Bepaalt seiko die niet zelf?
Vanaf de introductie van het eerste duikershorloge van Japan in 1965, zijn de ingenieurs nooit gestopt met innoveren. Ver buiten de grenzen van Japan ontving het horloge een hoge achting en vertrouwen. Als een logisch gevolg ondersteunde Seiko de International Organization for Standardization (ISO) en de Japanese Industrial Standard (JIS) bij de ontwikkeling van normen voor duikershorloges om ze in de diepe zee te gebruiken. In 1996 werd de internationale standaard voor duikhorloges ISO6425 met aanvullende regelgeving voor duiken met gemengd gas, ontwikkeld samen met Seiko, gepubliceerd.
Volgens mij is die nieuwe lumepip op 3 ook een Seiko verzinsel… maar geen zin op te zoeken waar ik dat gelezen heb.
En waarom dan niet?
Als dat zo is… Ik weet dat 6425:2018 de reden van de verandering is, maar heb geen zin om de volle tekst van de standaard te kopen.
Stelletje mafkezen. De SPB14x serie was perfect. Was.
Omdat ik dat lelijk vind.
Akkoord. Die was extreem goed. Nu ietsjes minder… maar het stoort mij niet enorm.
Gelukkig heb ik de groene Willard van vorig jaar, alleen Seiko interesseert zich voor Iso rated, denk dat het de gemiddelde koper niets uitmaakt.
Is die spb239 niet gewoon de 147 met een ander bandje?
Wat meer info over de banden en het verschil tussen nylon en polyester
Zou erg leuk zijn als ze los te bestellen zijn! Had je toevallig al navraag gedaan?
Het antwoord is hier Perry.
Nope. Vergeten.
Ga ik morgen eens even checken, ik laat de uitkomst weten
Mij is verteld dat ze pas vanaf november los te krijgen zijn en de verwachte prijs tussen de 150-200 euro gaat worden
Toevallig heb ik er 1 op de kop kunnen tikken bij een juwelier die het horloge zonder de bandjes verkocht had.