"Nieuwe" Seiko GMT

Ik heb gisteren een belletje gedaan naar onze lokale juwelier en die krijgt ze komende week binnen. Ik heb een zwarte gereserveerd. Als hij bevalt komt er vast een oranje.

Normaliter ben ik niet zo’n fan van de 5 serie, maar dit is een leuke combinatie van… alles. SKX inspiratie, GMT, glasbodem (altijd leuk om aan anderen te laten zien), jubilee er op… what’s not to like? Het is geen duiker, maar dat ben ik ook niet van plan.

Ik denk dat Seiko er aardig wat gaat verkopen voor die prijs.

En als je een ‘andere GMT’ wilt van Seiko…

How about this one?


Titanium (109gram), 40mm, zichtbodem, GMT, frisse wijzerplaat en waterdicht tot 100mtr

5 likes

Er staan inmiddels ook al wat filmpjes op YouTube van deze nieuwe serie. Hier eentje in het Thais waar alle drie kleuren te zien zijn.

2 likes

Jammer dat ik er niks van begrijp… vast een hele goede review!

Maar de bezel… ik dacht dat het een aluminium insert was. Op het filmpje lijkt het wel alsof deze onder een laag (hardlex) glas zit.

(ETA 12:00 PM)

Edit: het is inderdaad een hardlex bezel :shame:

Vind de zwarte erg geslaagd! Hik nog een beetje tegen de 42mm aan wat mij momenteel ervan weerhoudt om op de bestel knop te duwen… :smile:

Bij de SKX was de 013 ook mijn favoriet over de 007… Wellicht eerdaags eens bij een Seiko dealer binnenstappen om hem eens IRL te zien.

Desalniettemin is Seiko goed bezig de laatste tijd!

Hij is binnen!!! :grin:

Meer foto’s hier:

7 likes

Ik heb die van mij vandaag ook ontvangen. Helaas nog weinig tijd gehad om ervan te genieten.

De band is inderdaad solid (ook de end links) en mooi afgewerkt. Hij rammelt dus niet :slight_smile:

Ik ben dus helemaal niet ontevreden over de band.

Morgen eens even rustig de tijd nemen om de rest te bekijken.

3 likes

Leuk filmpje van de drie varianten samen. Ik ga hem waarschijnlijk ook halen, maar twijfel nog tussen de blauwe en de oranje versie :slightly_smiling_face: .

3 likes

Weet iemand wanneer ze in de schappen liggen?‘Zelfs’ de seiko boutique heeft ze niet.

Ben ook al langs gegaan bij de plaatselijke AD, maar hij had ze nog niet. Vermoedelijk komen ze wel deze week binnen. Ik verwacht nog een telefoontje :smiley: .

Ook niet via de Seiko webshop?

Ik wil het eerst zelf zien, ben heel erg benieuwd naar de kleuren in het echt.

Seiko B in Amsterdam gaf ze aan deze week binnen te krijgen.

Zie op facebook dat monsterwatches ze binnen heeft.

Ik kreeg net om 19.00 uur een belletje van de plaatselijke juwelier dat ze er liggen. (Of in ieder geval de SSK001K1, aangezien ik die liet reserveren). Dus morgenochtend even op pad om hem af te halen.

Bij Seiko zelf zijn ze inmiddels uitverkocht zag ik op de site. Horloge.nl had gisteren alle drie kleuren, nu alleen nog zwart voor iemand die er nog eentje wil bestellen…

Ja, ik gok dat Seiko een verkoopsucces gaat hebben met deze types.

1 like

Seiko is het nieuwe Rolex…

2 likes

Ja, de juwelier vroeg nog of ik wel een paar Seiko Presages en 5’jes had gekocht bij hen… en of ik m’n vriendin mee wilde nemen. :smiley:

3 likes

Gadverdamme wat een lekker klokje is dat…

7 likes

Daar kun je vast wel een mooi fotootje van trekken :slight_smile:

Ik heb een zwarte gekocht! Erg leuk.

7 likes