"Nieuwe" Seiko GMT

Inderdaad “gewoon” te pre orderen op de site van Seiko NL levering volgende maand :+1:t2:

Weet iemand of het de uren wijzer is die verspringt bij het instellen, of de zoveelste “GMT” waarbij de 24 uurs wijzer verspringt en waaraan je dus geen zak hebt als je uit het vliegtuig stapt in een andere tijdzone, omdat je heel je horloge stil moet zetten om de lokale uurwijzer aan te passen en daarna dus de minuten, seconden, eventueel datum EN de 24 uurs wijzer opnieuw goed moet zetten. En dat alles dan NIET op een tijdstip waarop de datum op het punt van wisselen staat. Dat systeem zou echt bij wet verboden moeten worden.
Dit zou mijn perfecte vakantiehorloge KUNNEN zijn…

1 like

Dit. Maar je kunt natuurlijk de 24u wijzer gebruiken en niet de normale urenwijzer als local time.

1 like

Goede keuze die blauwe, tof ding :partying_face:

2 likes

Dat kán wel, maar daar griezel ik een beetje van. :roll_eyes:

1 like

Iemand enig idee hoeveel clicks de bezel eigenlijk heeft? :thinking:

Gepasseerd station…heeft niks met leeftijd te maken :wink::sunglasses:

Ik heb niets met GMT’s, maar stiekem wil ik ook zo’n Seikootje.

1 like

Deze had ik nog niet gezien, volgens mij?

1 like

En de dag-aanduiding dan❓️
Is dat erin te bouwen❓️

Tenzij dit uurwerk een dag aanduiding mogelijkheid heeft die niet gebruikt wordt, niet.

Dit stond al wel in het persbericht.
Mooie toevoeging toch? :slight_smile:

1 like

Dat had ik gemist :slight_smile:

Ja, ik vind het wel leuk, denk ik. Beetje on-Seiko misschien, maar des te leuker.

Stond er ook in het pers bericht hoeveel klikjes die bezel heeft, wat ik ook heb gemist, toevallig? :slight_smile:

1 like

Nou ja, persbericht. Ik bedoel het artikel van Fratello uit de openingspost. Daar staat niets in over klikjes trouwens :wink:

Deze GMT kost €470,00 voor zover ik kan zien. Is dit te rechtvaardigen? Dit is 2x een 5KX.
De GMT heeft t.o.v. de 5KX een extra (24 uurs) wijzer een een fatsoenlijke jubilee.

Ik kan het prima voor mezelf rechtvaardigen.
De 5KX modellen doen mij niets, dus daar vergelijk ik niet mee.

Bij de nieuwe GMT had ik wel een ‘wow effect’ en dan vind ik de prijs prima voor wat je krijgt.

3 likes

er was in deze of een ander topic al een soortgelijke discussie, zijn er andere mechanische GMT’s van onder de 500e te vinden? Chinese aftreksels niet meegenomen. er was niet veel te vinden :wink:

2 likes

en een ander uurwerk, bezel, caseback, case, chapter ring….

2 likes

@WatchGeek iets voor jou, deze seiko? :nerd_face:

1 like