"Nieuwe" Seiko GMT

Misschien kan jij het ook met wat oefening, zet hem op :grin:

Eh, de SKX is al 30 jaar een hype. En zoals we merken gaat het nog even door, in iets ander jasje.

Ik kan the fabric of the cosmos van Brian greene aanraden! Dat is echt een topper🙂

:face_with_monocle::thinking:

All aboard the hype train!

12 likes

Oehhh, vind ik de PRX toch mooier.
Jammer dat hij net iets te groot is voor mij🙂

1 like

Totaal niet te vergelijken en prima om naast elkaar te bezitten!

1 like

Tuurlijk! Maar ik vind multiple choice spelletjes gewoon leuk🤭

1 like

Oooh, die blauw met oranje (beetje Squale-achtig?) is wel erg nice.

1 like

En daarvoor ook al. Je had de 70s al de 6309-7290 “slim turtle” wat praktisch een skx is, later in de 80s ook nog de 7002…

Het design van de basic Seiko duiker is dus al bijna 50 jaar en de invulling hiervan is altijd net wat anders geweest. Het is nu pas, met de komst van internet en iedereen die online zijn mening wil delen, dat het opdoeken van de duiker voor heisa zorgde.

Ik vind de 100 meter van de 5 niet een super groot probleem en de GMT vind ik een toffe move van Seiko.

7 likes

Wat ik me afvroeg. Even qua definities…

Als het GMT horloge is, houdt het dan niet (per definitie) op een duiker te zijn?

Ik bedoel, het heeft geen duiker bezel meer maar een gmt bezel. Moeten we dan (los van de andere 5KX’en überhaupt 200m verwachten?

2 likes

Nee is een gmt en geen duiker, Horage is met de supersede wel een gmt duiker aan het maken

2 likes

Nee tuurlijk niet. Een gmt mag best een schroefkroon hebben en 200m+, maar het ging mij meer om het feit dat Seiko al heel lang met de “SKX” aan het variëren is.

1 like

Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Gewoon 2000m erop.

https://www.sinn.de/en/Modell/U2_TEGIMENT.htm

1 like

Het is geen duiker meer omdat er geen ratcheting bezel op zit die maar naar één kant kan draaien.

Een GMT of chronograaf kan goed ook een duiker zijn.

1 like

Snap ik, het is ook niet zozeer dat ik op jou reageerde omdat ik daar iets van vond, meer dat het gesprek mijn andere gedachtenspinsels triggerde of ik het ‘erg’ vind dat het geen 200m WR heeft.

1 like

Als hij er zo mooi uit ziet hoeft ie geen 200m te hebben :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Binnen!!

Eerste snelle kiekjes, (na) het weekend vast wel een NA topic!

30 likes

Niet gedacht, maar stiekem de leukste :heart_eyes:

1 like

Gaaf stuk! De kwaliteit lijkt me toch een stuk beter dan de SKX destijds :blush:

En ze hebben het probleem met de uitlijning goed opgelost… gewoon geen streepjes meer op de uren op de chapterring :sweat_smile:

1 like

Ik heb het gevoel dat ik 28 jaar achterloop…maar toch weer niet.

6 likes