Nieuwe Seiko "Helmet" / "Diastar" modellen

Ik zag deze nieuwe Seiko modellen gisteren online waarbij de vergelijking werd gemaakt met een Rado Diastar.
Ze lijken echter meer op nieuwe Helmets dacht ik zo.
Niet echt my cup of tea maar misschien iets voor de andere Seiko liefhebbers.

Specs:
Lug size : 22mm
Width : 44mm
Lug to lug : 47.5mm
Thickness : 13.5mm
Crystal : Hardlex
Movement : Automatic 4R37 with 24 hrs indicator
Case back : see thru

Meer info hier te vinden:

4 likes

Niet verkeerd zeg, vooral de groen/créme. :heart_eyes:

Had ze inderdaad gezien. En vind ze best wel leuk! Beetje jammer dat op de wijzerplaat de nummering (door de positie van de 24-uursindicator) wordt onderbroken na 45. Maar verder, met name die met de lichte wijzerplaat, best lekker!
Grappig ook dat dit model op nato wordt geleverd! Hiermee lijkt Seiko met dit model in te haken op zowel de retro horlogetrend als de natotrend. Helemaal niet slecht voor een merk dat van oorsprong berucht is om het totaal niet luisteren naar wensen van klanten.:wink:
Verder wel merkwaardige keuze van de schrijver idd, om te verwijzen naar de Diastar, als het gaat om Seiko, dat natuurlijk juist een groot aantal (inmiddels vintage) onderscheidende horloges voortbracht, zoals in dit geval de Helmet.

De complete serie

1 like

Leuke modellen, maar een beetje ‘net niet’ gevoel, daarvoor ontbreken twee pushers en een chronosubdial ipv die 24uurswijzer.

Ik vind ze mooi, ik ga voor de 3 op stalen band… Ja ja inclusief de hele foute goudkleurige

Overal weer dat verschrikkelijke 5 logo op… pffffffffff

Zolang die 5 niet vast hangt aan de seconde wijzer vind ik het al goed

Zwart/turquoise met stalen band, héél aardig. Goed afleesbaar, mooie maat, zeer betaalbaar.

Niets te wensen? Jawel: geen Seiko 5 logo, en geen veiligheidssluiting op de band.

Zouden dat gevouwen schakels zijn, band ziet er erg simpeltjes uit?