Nieuwe Seiko - hot or not

In mijn zoektocht naar een nieuw horloge kwam ik deze nieuwe Seiko tegen. Model SARB031 met een (ik denk) nieuw uurwerk, de 6R15.

Ikzelf vind 'm erg mooi, mooier misschien zelfs nog dan de Spirit. Heeft iemand er toevallig al eentje of iemand van plan om er een aan te schaffen?

Omgerekend zo’n 250 EUR incl. verzendkosten; Hot or not?

Graag jullie mening!

not, wijzers zijn te dik en de kroon te groot.

Ik vind hem absoluut niet lelijk. De kroon had inderdaad wel wat platter gemogen, wat mij betreft, maar verder best een leuke klok.

Martin

Erg mooi! Maar waarom is ie zo duur? Het is net een 5je zonder 5?

Ik vind het een fraai horloge, zeker ook met die grote kroon. Mooi retro, en ziet er kwalitatief goed uit. Met andere wijzers was ie NOG mooier. Jammer van die zichtbodem, past niet bij dit horloge.

Seiko kruipt langzaam omhoog qua prijs,geef ze eens ongelijk…

Mooi, maar veeeeeel te duur volgens mij. Ik kan de prijs ook nergens uit halen zoals Henrik al zei.

Wat mij betreft: not. Het is een beetje saai. De wijzers zien er nogal goedkoop uit en passen niet bij de markers.

Groeten, Tom Vreeken.

Wijzerplaat en zichtbodem is geen ‘natuurlijke match’ dus zou ik gaan voor een andere wijzerplaat/wijzers. Qua prijs / prestatie zondermeer een aanrader

dus:

X(

Groet,

Bojo

Nivelacuso Schreef:

Ik vind het een fraai horloge, zeker ook met die
grote kroon. Mooi retro, en ziet er kwalitatief
goed uit. Met andere wijzers was ie NOG mooier.

Mee eens!

Ik vind hem wel mooi maar te duur. Dan ga ik leiver voor een echte Zwitser.

Dus…

Tja, ik vind hem persoonlijk nogal duur.
Over smaak valt niet te twisten, dat moet je zelf uitmaken.
Maar koop je voor dat geld niet beter een mooie vintage Omega of zo ?

Enne heb je al eens een Bulova gehad ( zijn ook nog niet zo supergroot van diameter ) ?

Mijn beste,

Zo op het eerste gezicht doet dit horloge mij denken aan een ‘vintage’. Een ‘New Old Stock’ wel te verstaan. En dat is een horloge-klasse welke mij wel kan bekoren.
Daar ‘Seiko’ voor mij synoniem is voor een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding acht ik het wel een kanshebber om ten strijden te trekken in het heetst van de strijd.
De zichtbodem had voor mij niet gehoeven bij een horloge van deze allure. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

heel erg mooi deze seiko, heb er al eens naar gekeken.

Ik sluit mij aan bij Tom

Deze wijzers (volgens mij van de premier kinetic) vind ik niet bij de stijl van de indexen en wijzerplaat passen.
En het geheel had een wat chiquere uitstraling gekregen met een kleinere ronde kroon.

Henrik Schreef:

Erg mooi! Maar waarom is ie zo duur? Het is net
een 5je zonder 5?

het 6r15 uurwerk is duurder. De prijs van een sumo zit ook rond de 400 euro. Terwijl een monster of samurai ook de de helft of minder kost. Deze heeft hetzelfde uurwerk als de sumo.

Vind hem mooi (zichtbodem is inderdaad niet nodig, zelfs jammer), alleen wat te klein (35 of 36 mm dacht ik),
Voor de kleine pols heb ik nog een leuke duiker :slight_smile:

Ja maar tocg geen 200 euro duurder? Zeker niet als ik naar de afwerking kijk… Voor 50 euro zou ik 'm overigens meteen kopen.

Henrik Schreef:

Ja maar tocg geen 200 euro duurder? Zeker niet als
ik naar de afwerking kijk… Voor 50 euro zou ik
’m overigens meteen kopen.

nee, misschien niet, maar de sumo is toch ook 200 euro duurder dan de samurai, en in mijn optiek niet beter afgewerkt oid. 250 euro voor een mechanisch horloge valt best mee natuurlijk, je hebt er geen le locle voor oid. En dit is wel een beter afgewerkt uurwerk dan in de vijfjes. Hij komt er bij mij niet direct, maar het zou kunnen dat ik hem een keer koop. Vind hem eg mooi iig.