Nieuwe Seiko Marinemaster 1000 SBEX003

Dit horloge is perfect op een ding na… Het is en blijft een Seiko.

1 like

Da’s nu net 1 van de sterke punten!
Maar mss ben ik wat bevooroordeeld
:slight_smile:

Moet bekennen dat ik niet zo van de Marinemasters ben.
Heb er 1 gehad en had er geen klik mee.
Zeker een mooie klok, maar gewoon niet mijn ding.

1 like

Ja, en dus?

Is dat goed of slecht?

Daddel.

Ja daar ben ik zelf nog niet achter :stuck_out_tongue:

Ik merk dan dat ik zelf misschien toch een beetje merkgericht ben, wat eigenlijk grote onzin is.

Seiko maakt ook gewoon horloges voor een paar tientjes waardoor ik niet snel zo een bedrag aan een Seiko zou uitgeven.

Maar eigenlijk is het onzin natuurlijk en koop je wat je mooi vind. Alleen ik persoonlijk kan dat nog niet helemaal inzien als het om deze Seiko gaat

Iedereen koopt om zijn/haar eigen reden een horloge.

Als er mensen zijn die het stiekum (of niet stiekum) toch leuk vinden dat ze bewonderende blikken of opmerkingen over hun klokje krijgen, prima.

Ik koop puur en alleen voor mijzelf en ga er verder vanuit dat je status moet verdienen en niet kunt kopen.

Daddel.

Daar geef ik je helemaal gelijk in.

Soms betrap ik mezelf erop dat ik een persoon ben die dat stiekem leuk vind.
Kan er (helaas) vrij weinig aan doen.

Dat je status moet verdienen en niet kun kopen ben ik volledig met je eens!

Het zou overigens zomaar kunnen dat ik de MM300 een keer pas en er helemaal weg van ben. Uiteindelijk koop je een klok voor jezelf en niet voor andere.

Zucht,
Kon ik het me maar veroorloven!
Wat een pracht!

1 like

ik heb ook een marinemaster…waarom kiest seiko voor Hardlex in plaats van saffierglas??? voor deze prijs vind ik dit een stomme keuze

Techniek…daar gaat het bij seiko om.
Een saffier glas is niet geschikt voor een profecioneel duik horloge, Zwitsers gebruiken het regelmatig, Zwitsers zijn ook geen profecionals in duik horloges. Het is niet ook niet lelijk bedoeld voor omega, breitling etc. dragers.
Saffier glas breekt, knapt of scheurt ( Rolex weet dit) seiko is zijn tijd ver vooruit. Vandaar seiko’s eigen glas, HARDLEX CRISTAL GLAS.
Wist je dat de MM van seiko elk Zwitsers horloge in perfectie overtreft.
Zelf draag ik solar, niks nieuws hoor, bestaat al meer dan 22 jaar in Japan, wel 200 meter.

Wat onderbouwing zou op z’n plaats zijn. Denk dat ze bij Patek Philippe flink balen als ze dit lezen. Zij helemaal gouden kasten maken, vervolgens honderden uren stoppen in het met de hand graveren van een enkel horloge, om vervolgens door een Seiko te worden overtroffen!

Maar ga ervan uit dat je doelt op horloges die in hetzelfde prijssegment vallen. Dan ben ik het wel met je eens. Minus de stalen band.