Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Ik hem leuk! Maar een paar honderd euro leuk, dat wel.

Voor mij juist één van de mooiste wijzers (in dat prijssegment)

3 likes

Ik sluit me graag bij @richardr aan, de cathedraal-wijzers van de Alpinist zijn prima. Soit, ik heb even geen Alpinist meer (los van de 1959 limited) omdat ik ze letterlijk allemaal te dik vind, maar de wijzers en wijzerplaten zijn fantastisch. Plaatje voor de sfeer:

Hulde. Misschien dat ik er nog wel eer eentje koop ooit. Ze zijn leuk. Ik ben benieuwd waar Seiko in 2023 mee gaat komen.

6 likes

Ik ook. Heb er een paar gehad en altijd weer weggedaan, maar ik vind ze erg leuk en superpraktisch. Hier komt er, vroeg of laat, zeker nog één terug.

2 likes

In 1913 zagen ze tenminste dat er voor de 6 geen plek was…

6 likes

Yep, leuk. Wel nog even een paar tientjes erbij rekenen voor een fatsoenlijke band. Die holle endlink is echt opvallend karig bij de standaard oyster.

Hoppakee, en verder.

@Kaneda zat achter het stuur te slapen.

11 likes

Bijzonder geslaagd deze

Super gaaf! Ik zat sowieso al een beetje naar dit model te kijken, puur omdat ze wat dunner zijn dan de gemiddelde (lees: elke) Seiko duiker. Deze wijzerplaat kon me wel eens over de streep trekken.

Het lijkt wel een Lange & Söhne 1815 zo erg!

1 like

Ooh, die moet ik hebben… zat al te kijken naar de 299 omdat ik die wijzerplaat structuur zo tof vind. Maar dit is helemaal mooi!

1 like

Merk op dat er maar 1,2mm tussen zit, en dat dat met name komt omdat het saffier zo plat als een dubbeltje is. Van onderkant kast tot bovenkant bezel is dus exact hetzelfde als bij de Uemura duiker, waar iets van een bol glaasje op ligt.

Het is verneukeratief, want als deze nieuwe nou een bol glaasje had gehad en dan van onderkant kast tot bovenkant glas 12,3mm was geweest, dan was het een dunnere kast.

Ik vermoed dat er geen verschil in draagcomfort gaat zijn, los van de iets compactere diameter. Daar zit 1,7mm tussen terwijl de nieuwe SPB313, 333, etc juist een 0,3mm langere lug to lug hebben. Het gaat geen reet uitmaken, wat ik je brom.

Even op een rijtje:

SKX: 42 x 46 x 13,5mm, plat
SPB31x, 333: 41 x 46,9 x 12,2mm, plat
SPB15x: 42,7 x 46,6 x 13,2mm, bol
SPB14x: 40,5 x 47,6 x 13,2mm, bol
Mini Turtle: 42,3 x 43 (!) x 13mm, plat

Maaaaarrrr… In 2022 kwam dan echt de kleinste Seiko duiker uit, want niemand heeft het over de Gen 2 Mini Turtle SBDY085. Het lijkt er op alsof Azië de enige markt is waar dat ding te vinden is:

42,3 x 43 x 12,6mm, plat.

Maar Seiko lijkt een goldilocks-zone te hebben gevonden waar ze zich niet echt uit bewegen. En laten we eerlijk zijn, het is een prima maat. De nieuwe Rolex Sub is ook 41 x 48 x 12,8mm groot. De Aquaracers zijn nipt dunner met 41 x 47 x 12mm. Zelfs de eminent draagbare BB58 zit op 39 x 47 x 11,9mm. Alleen die laatste is met bol glas, dus erg, erg laag zwaartepunt.

Da’s allemaal zeker geen toeval.

2 likes

Hoezo? Ik vind het heel schappelijk voor een diashield coated duiker met exotische wijzerplaat, bracelet, iets met een goed doel er bij en dat alles in een limited uitgave. En dan zelfs zo’n Samurai-NATO er bij, die nog gevlochten worden door de Vietnamese bastaardkinderen van de Power Rangers… Tja.

Dat ik zelf ook eerder de 800-ballen-versie in gewoon ongelimiteerd zwart op rubber zou kopen, soit. :wink:

1 like

Ook deze is niet mis!

Niet zo skeer fonsie. Jouw bankierspensioen moet dat wel mee lukken.

2 likes

kan je voor een heul zacht prijsje op Vinted vinden, eventuele vlekken moet je er wel bijnemen.

Hij lijkt wel een beetje op de 299…

9 likes

Raar geval. No go 100%

My man :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

5AE0A579-374C-402E-952E-0A33FB344592

1 like