Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Het is bijna 2023, en dus beginnen de nieuwe releases weer binnen te druppelen.

Seiko heeft de eerste verneukte release voor 2023 aangekondigd, :slight_smile: Waarom ze die rare power reserve en datum subdial niet gewoon in de kliko flikkeren is me een raadsel, ik zou dit horloge zo kopen als ze een 6L3x uurwerk met kleine seconde hadden ontwikkeld. Ook voor 3000 ballen.

Maar goed. Ik hou m’n hart vast.

Seiko in 2023. Kom maar door met de obscure Aziatische of Amerikaanse limiteds, de reguliere releases, de Europese spullen en de GSsen, uiteraard.

42 likes

We kunnen het ook altijd nog Zeiko gaan noemen, mocht het niks worden dit jaar.

14 likes

Op zich heb ik niet per se iets tegen afgehakte cijfers, maar deze 6 is me te gortig.

En misschien dat het fotomodel voortaan een trui aan kan trekken waar hij geen toiletreiniger op gemorst heeft.

51 likes

Dat viel mij ook op. Waarom zou je een foto maken van een trui waar dikke bleek op gemorst is?

Hee, ome @Tulipan, je moet je kledingbudget niet aan horloges opmaken! :slight_smile:

De toon is al gezet voor de rest van het jaar. Maar altijd liever de frisse discussies met azijnzeikerij er bij dan het oe- en ah-gehalte van, eh, sommige andere delen van het forum. :rofl:

12 likes

Haha helemaal mee eensch, als iets niet mooi is mag dat best gezegd worden ipv alle napraterij die ik vaak lees. Per definitie worden releases van bepaalde merken altijd alleen maar op handen gedragen, terwijl het vaak meer van hetzelfde is.

Edit: ik heb zelf ook meerdere Seiko’s hoor, maar dan wel degene die IK mooi vind.

3 likes

Hieraan hebben ze inderdaad werkelijk alles fout gedaan. Maar ik moet bekennen dat deze kast en wijzerplaatindeling mijn kop thee toch al niet waren.

Terug naar de Alpinisten svp, daar word ik dan wel weer warm van.

3 likes

Minus die gekke wijzers aub :wink:

4 likes

Haha, dit is een heule dure designertrui van mijn zeer gewaardeerde collega Lex Stolk… Maar ik zal het doorgeven :wink:

@SwissToni

5 likes

giphy (3)

9 likes

de drager van die trui zal zeggen,
‘het is een horlogevlek, zien jullie de kroon niet?’ :joy:

1 like

Dan moet hij zuiniger zijn op z’n mouwe… eh, wacht. Juist. Laat ook maar. :slight_smile:

Maar wat belangrijker is: geef je ook aan Seiko door dat ze eens een KS uurwerk moeten bouwen zonder gelul er om heen?

2 likes

de dial is weer jammer natuurlijk, maar ben ik de enige die gek op kijkt van het bund bandje achtige? ik vind dat echt niet staan en daarbij, seiko is normaliter slecht in leren bandjes. dat bund bandje van de alpinist van 3k schijnt ook nou niet heel fijn te zijn

Ik moest me inhouden om hem niet in de kliko te flikkeren. Maar dat gezegd: Ten eerst betaalde ik geen 3000 Euro, en ten tweede vind ik het horloge head-only wel zo’n 2800 waard. Wat ik er ook niet voor betaalde. :slight_smile:

Maar inderdaad, de niet-standaard lugs hier, die baren me zorgen. Ik had liever wire lugs gezien waar je een NATO door kan lussen. Zoals dat hoort bij een soort van trench watch.

haha head only van die alpinist is zeker de moeite waard, maar met een ander bandje. Snap niet dat Seiko zulke slechte leren bandjes levert, ook op horloges van 800 - 1k. Voor 60/70e heb je al een heel fatsoenlijk leren horlogeband

:rofl:
Thanks, daar ging m’n koffie…

2 likes

Bedankt voor de tip, stiekem vind ik het best een fraai horloge, echter die geliquideerde 6 maakt dat ik hem laat liggen in de winkel.

4 likes

Dit was precies de reden waarom de Seiko Pressage GMT maar een paar weken in mijn collectie zat.
Super dial en mooie kleuren (groen met goud), maar de power reserve en datum subdials maakte hem veel te druk en enerverend om de pols.

1 like

Het is inderdaad best een leuk ding. Gek genoeg zijn de fouten die er in het ontwerp zitten nu net de punten waarop het afwijkt van het origineel.

13 likes

Vroeger was alles niet beter, maar wel kleiner, eleganter en beter van wijzerplaat. :slight_smile:

6 likes

Ja jammer he, het origineel is door zijn eenvoud gewoon prachtig en lijkt me nog simpeler te produceren ook.

2 likes