Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Nou ja, laat ik beginnen met dat het horloge voor mij sowieso veel te klassiek is. Maar wat zeker ook niet helpt zijn de PR-indicator, datum i.p.v. kleine seconde en die vreselijke Bund strap. Nou ja, soms doet Seiko het heel leuk en soms ook echt niet. Blijft een prima merk verder, vind ik.

1 like

Ik geloof niet dat Seiko een kleine seconde in het assortiment heeft. En een Peseux of Unitas van de plank rukken doen ze uiteraard niet. Credor heeft wel wat liggen, maar duur.

1 like

De stijl van het horloge hoeft niet per se je ding te zijn, natuurlijk, maar binnen die stijl is de heruitgave nog steeds opvallend rommelig uitgevoerd t.o.v. de klassieker.

Ik zal meteen maar opbiechten dat ik bundstraps, mits correct toegepast, best kan waarderen :grimacing:

2 likes

Nooit bij stil gestaan dat onze Japanse vrienden die niet in het assortiment hebben, dan toch maar gaan voor het Credor uurwerkje, dan hebben wij een mooi koopje voor 1.900,00 Euries.

2 likes

Uit het andere Seiko 2022 topic, courtesy of @MrBie:

Ziet er naar uit dat de wijzers gelakt zijn. Jammer. Ik had liever hitte-geblauwd gezien. Ik vrees dat er nooit een lichte emaille of porseleinen plaat van Seiko in de doos gaat belanden.

5 likes

Kijk eens wat frans3 in de mooiste wijzerplaten plaatsten

Hartstikke small second en Seiko, het zou dus toch kunnen als ze het gewild hadden…

22 likes

Afgrijselijk

2 likes

Mooi onderbouwd, goed verhaal, lekker geschreven. Mand.

1 like

Heb gewoon minder woorden nodig om hetzelfde te zeggen.

2 likes

Maar had je het nou over de duiker, de limited, de KS of alle drie?

Ik reageerde op de Laurel uit je openingspost. Die groene diver is ok.
Die laurel tank is niet mijn kop thee.

1 like

Ik hem leuk! Maar een paar honderd euro leuk, dat wel.

Voor mij juist één van de mooiste wijzers (in dat prijssegment)

3 likes

Ik sluit me graag bij @richardr aan, de cathedraal-wijzers van de Alpinist zijn prima. Soit, ik heb even geen Alpinist meer (los van de 1959 limited) omdat ik ze letterlijk allemaal te dik vind, maar de wijzers en wijzerplaten zijn fantastisch. Plaatje voor de sfeer:

Hulde. Misschien dat ik er nog wel eer eentje koop ooit. Ze zijn leuk. Ik ben benieuwd waar Seiko in 2023 mee gaat komen.

6 likes

Ik ook. Heb er een paar gehad en altijd weer weggedaan, maar ik vind ze erg leuk en superpraktisch. Hier komt er, vroeg of laat, zeker nog één terug.

2 likes

In 1913 zagen ze tenminste dat er voor de 6 geen plek was…

6 likes

Yep, leuk. Wel nog even een paar tientjes erbij rekenen voor een fatsoenlijke band. Die holle endlink is echt opvallend karig bij de standaard oyster.

Hoppakee, en verder.

@Kaneda zat achter het stuur te slapen.

11 likes

Bijzonder geslaagd deze

Super gaaf! Ik zat sowieso al een beetje naar dit model te kijken, puur omdat ze wat dunner zijn dan de gemiddelde (lees: elke) Seiko duiker. Deze wijzerplaat kon me wel eens over de streep trekken.