Nou ja, laat ik beginnen met dat het horloge voor mij sowieso veel te klassiek is. Maar wat zeker ook niet helpt zijn de PR-indicator, datum i.p.v. kleine seconde en die vreselijke Bund strap. Nou ja, soms doet Seiko het heel leuk en soms ook echt niet. Blijft een prima merk verder, vind ik.
Ik geloof niet dat Seiko een kleine seconde in het assortiment heeft. En een Peseux of Unitas van de plank rukken doen ze uiteraard niet. Credor heeft wel wat liggen, maar duur.
De stijl van het horloge hoeft niet per se je ding te zijn, natuurlijk, maar binnen die stijl is de heruitgave nog steeds opvallend rommelig uitgevoerd t.o.v. de klassieker.
Ik zal meteen maar opbiechten dat ik bundstraps, mits correct toegepast, best kan waarderen
Nooit bij stil gestaan dat onze Japanse vrienden die niet in het assortiment hebben, dan toch maar gaan voor het Credor uurwerkje, dan hebben wij een mooi koopje voor 1.900,00 Euries.
Uit het andere Seiko 2022 topic, courtesy of @MrBie:
Ziet er naar uit dat de wijzers gelakt zijn. Jammer. Ik had liever hitte-geblauwd gezien. Ik vrees dat er nooit een lichte emaille of porseleinen plaat van Seiko in de doos gaat belanden.
Ik sluit me graag bij @richardr aan, de cathedraal-wijzers van de Alpinist zijn prima. Soit, ik heb even geen Alpinist meer (los van de 1959 limited) omdat ik ze letterlijk allemaal te dik vind, maar de wijzers en wijzerplaten zijn fantastisch. Plaatje voor de sfeer:
Super gaaf! Ik zat sowieso al een beetje naar dit model te kijken, puur omdat ze wat dunner zijn dan de gemiddelde (lees: elke) Seiko duiker. Deze wijzerplaat kon me wel eens over de streep trekken.