Omanido’s Top Tien 2023 Horloge Forum

Afgelopen jaar ben ik wat minder actief geweest met het aankopen van horloges en het achterlaten van berichtjes op dit forum. Maar zeker niet minder gelezen in 2023!
Wat zijn mijn toppers? Hier mijn eindejaarslijstje.

Allereerst: het grote succes van de limited edition HF 2024: een serie van liefst 100 inschrijvingen. Ongekend! Een schot in de roos, ook voor Squale, ervan uitgaande, dat een order van zo’n € 70.000 ook voor hen een serieus bedrag is.

https://www.horlogeforum.nl/t/hfle-2024/456387

Verder maar weer. Ik zoek me suf naar gebruikte horloges. Ik heb moeite om de volle mep te betalen, vandaar. En dan kom ik topics tegen, waarin tweedehandsjes welhaast eindeloos vaak naar boven worden geschoven. Waaraan dat ligt?? Iets met “vaste prijs”?, “dit is mijn laatste update”? Mijn kampioen omhoog schuiven 2023 is (overigens: een knap horloge, daar niet van!): Rolex date 115200 inruil mogelijk!!!! - 23 van Hetklokje

Rolex, te vinden in het groen!, is waar ik NOOIT! op kijk, maar kom op, zeg, Rolex verdient wel een plekje in deze top tien. Dit onderwerp werd zowat 100.000 keer (sic!) aangeklikt:
https://www.horlogeforum.nl/t/rolex-gmt-master-only/219411

Mijn HF lid 2023? @Fate_Amable_To_Change is een opvallend HF lid, mijn medestander in de voorkeur voor Seiko’s, heeft een exceptioneel origineel taalgebruik, maar toch heb ik uiteindelijk gekozen voor @GMTplus1. Rik: je bent voor mij een topgast!

Ik ben niet vies van tweedehandsjes, maar horloges uit de lagere prijsklassen spreken mij ook vaak wel aan.

De draad die ik het vaakst aanklikte. Seiko!

De kunde, handigheid, creativiteit op HF! Voor mij steekt het volgende draadje er boven uit!

Maar deze mag er ook zijn!!

Verbeelding op HF! “Dass kann nur Eine sein!” @Jurk! Zeer terecht een mooie plaats in dit overzicht.

De mooiste NA.

Vintage: ik heb er niks mee, maar lees wel vaak de verslagen en dat is immer genieten. Moet je eens zien! Lang leve @Scudo!

Ten slotte: uit de grabbelton heb ik dit item gekozen.

Hé, dit is wel allemaal mijn keuze en iedere objectiviteit is zoek. Maar hieronder kun je in je commentaar jouw leuke keuzes plaatsen! Ik ben benieuwd.

Alvast een mooi 2024 op HF toegewenst. En – beloofd – in 2024 verval ik niet in herhaling!

22 likes

Dank je wel, ben erg vereerd! :hugs:

2 likes

Wat een leuk eindejaars rapport en dat de HFLE2024 daar ook onderdeel van is! :grimacing:

4 likes

Ha! Dank je wel voor deze eervolle vermelding. :sunglasses::+1:

3 likes

Hahahahaha ja geweldig
Voor jou mag je een speciaal en mooi bod uitbrengen haha

1 like