Meer Seiko 2022 modellen!

Ik krijg kriebels van die markers, het lijken schroefjes en dan allemaal anders uitgelijnd

1 like

Eigenlijk is deze voor 2023
maar om dit topic in schoonheid af te sluiten dan
de Presage 110th Anniversary SPB359
een heruitgave van de Seiko Laurel uit 1913
2500 stuks hiervan

en dit is het horloge uit 1913

6 likes

Was bij de 6 de wijzerplaatverf op ??

Meer hier

Inderdaad jammer. Waarom niet de hele 6 weglaten zoals op het origineel? Power level is er wel maar leidt vooral af. Ik snap ook niet waarom ze Laurel niet op de wijzerplaat hebben staan ipv daarvan Presage en Automatic, beide volstrekt overbodig. Seiko, je hebt een rijke historie, ga daar toch delicater mee om.

1 like

Kuch, kuch… da’s geen 2022 meer, kuch. :slight_smile:

Maarreh, mooie foto’s, @MrBie. Dat doet WatchesbySJX goed.

Ik zie nu ook direct dat het op de renders zo lijkt alsof ze weer gelakte wijzers hebben gebruikt in plaats van proper geblauwde wijzers. Hmmmmm.

1 like

Dat zou erg jammer zijn, zeker voor de prijs.

Ik vond 'm bij een eerste aanblik echt mooi en inmiddels is het al wat bekoeld. Hij is te groot, te dik, idd. stom om daar presage op te zetten, de 4 op de dial hebben ze helemaal goed gekregen, de 6 is helemaal fout … Die power reserve is, tja, misplaatst …

Doet me denken aan de wijzers van de SARX033. Heb die gehad maar raakte er door de wijzers snel op uitgekeken. Sterker nog, ging me er steeds meer aan ergeren.

3 likes

Exact dat, maar dan hier met de SDGM001. Die blauwe secondewijzer. Daarom heb ik ook nog ooit een witte emaille of arite porseleinen wijzerplaat gekocht van Seiko: Altijd die skere kutwijzers.

Eigenlijk een 2023 model, maar goed…

Sowieso een beauty !

10 likes

Deze is wel heel vet!

Daar is een topic voor. :slight_smile:

1 like

Oeps, my bad :wink:

Potverdorie… die moet ik hebben! Naast m’n spb153…

Mooi hoor!

1 like

Ook wel kans dat ik even naar de AD bel om die opzij te leggen…

1 like

niet helemaal verkocht :slight_smile: eerste indruk is wel van, ziet er goed uit! maar als ik dan iets verder kijk, ik vind het wel te druk. Datum tussen 4 en 5 stoor ik mij wel aan, ook de bezel, niet 1 kleur, maar ook lijntjes en dan natuurlijk de dial… het is en, en, en een beetje veel!

Spuuglelijk…

4 likes

Volledig met je eens Ton. :-1:
Daar ga je van scheel kijken.

1 like

Waarom kan seiko niet gewoon eens stoppen met die zogenaamde limited editions en gewoon eens een goede blik in hun historie werpen om wat moois neer te zetten. Ik zie zoveel potentieel steeds vanuit vintage waar ze niks mee doen.

de kast van deze vanac leent zich uitstekend voor een reissue vind ik.

14 likes