Meer Seiko 2022 modellen!

Naar aanleiding van het feit dat het December is, en we dus nog maar drie weekjes in dit topic kunnen spammen

vond ik het gepast om een nieuwe aan te maken voor 2022.

Mijn oog viel hier op:

Chocoladebruin met patroontje heeft m’n aandacht, donkerblauw ook, en eerlijk gezegd de teal limited ook. Mooi hoor.

Merk ook op dat ze van de Fauxtina lume af zijn gestapt. Hulde. Er gaat een tweede Alpinist komen. In 2022. :slight_smile: Tot zover mijn voornemen om geen horloges meer te kopen voor dat jaar.

37 likes

Die teal limited is prachtig :heart_eyes:

Ik vind ze allemaal wel mooi… maar tegelijk missen ze ook allemaal voor mij de x-factor :thinking: .

Seiko is qua dials wel echt ongeëvenaard, zeker in de klasse.

2 likes

Ik wilde een Marco Borsato grap maken, maar ik bedacht me net op tijd. :slight_smile:

Als je weet dat je de huidige serie met korting te pakken kan krijgen voor zo’n 600 ballen, dan heb je enorme bangforbuck, zeg maar.

Wat me tot nu toe tegenhield was beige lume. Uiteraard hebben ze daar wat mee gedaan. Lummels.

2 likes

Ben wel altijd huiverig met zulke klasses van Seiko. Heb een keer een Presage gehad, precies 16u. Wat een verschrikkelijke kwaliteit vond ik het (kast vooral).

De kast? Ik heb er nog nooit eentje gehad die uit mekaar viel. Wat was er mis met de kast joh?

Het enige horloge wat ik in afgrijzen linea recta terug stuurde is tot nu toe een Stowa geweest. Dat zat 'm juist in de plaat, maar ik heb nog nooit een horloge binnen gekregen dat ik dacht van hee, is die kast nu van aluminium? Met uitzondering van een Amphibia. Want Alu. :slight_smile:

Het voelde alsof ik hem uit een grijpautomaat had gehaald. Soort tandarts-cadeau-staal.

:sweat_smile:

Die bruine plaat is wel heel fijn zeg. Ik weet het alleen nooit zo met bruine wijzerplaten in horloges.
Op de een of andere manier vind ik dat irl toch nooit zo heel mooi. Tenzij het een chocolate Speedmaster oid betreft, maar dat is uiteraard een ander verhaal.

2 likes

I said it before and I’ll say it again.

Fuck…die…datumcomp.

27 likes

Eens. Zonder datum is-ie inderdaad vele malen strakker!

2 likes

Jammer, 38mm…
Ik zie ze liever in 41mm, wel erg gaaf! :+1:
Beetje Polaris look van Jaeger LC. :wink:

1 like

Klopt. En dan ook liever niet op half vijf. Want wat ze met die limited heruitgave van 3000 deden was ook niet koosjer.

1 like

:+1:
Tja.
Alles zonder datum is ineens veel mooier.

2 likes

Grappig dat jij dat zo ervaart. Waar zat hem dat in volgens jou?

Ik heb de “brightz sdgm003” gehad (volgens mij ook Presage?) en was daar juist bijzonder onder de indruk van de kast (eigenlijk het hele plaatje: Glas, plaat, kast en band). Langs mijn Blackbay minimaal het zelfde niveau eigenlijk…

Wellicht dat er binnen de Presage-lijn veel verschil tussen modellen zit :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Tsja… Dat is al bijna een inkoppertje :sweat_smile: Ken bijna geen horloge waarbij de “delete datum” niet geldt :grin:

2 likes

Die vind ik ook de mooiste van die drie
Van mij mag bruin het nieuwe groen worden in 2022

Ik hoop dan wel dat de ton sur ton-trend zich niet doorzet

1 like

Tja, eerlijk gezegd heb ik, in tegenstelling tot @drebin, nog nooit een Seiko kast in handen gehad waarvan ik dacht dat ie uit mekaar zou vallen van goedkoopheid. Bezeltjes die niet helemaal aligned zijn? Dat kan, maar de kasten waren altijd solide, en door de bank genomen ook juist leuk van vorm, met beveltjes en zo om het allemaal wat leuker te maken.

Ook ik heb die SDGM gehad, en heb op dit moment nog steeds een presage met emaille plaat, en die kasten waren meer dan goed, waarbij aan de 350 Euro kant van het spectrum wel wat simpeler afwerking wordt gebruikt.

DateJust eigenaren zouden sacherijnig worden wanneer ze morgen wakker werden met een OP in de kist, maar ik kan daar ver in mee gaan.

Bruin, net als groen, soms moeilijk combineren voor bandenswappers. Ik vind het altijd mooi, maar net als @flowert al zei is het altijd maar de vraag of het beklijft.

3 likes

@flowert beklijft wel, rest assured. :+1:

1 like

kun je niet maken, je weet nooit of er achter de Heesters een Hond zit.

3 likes