Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Ja,ja. Maar steel i.p.v. titanium en geen driedaags uurwerk. Bovendien is de afwerking van GS onovertroffen. Of heb je een afkeer van Grand Seiko? :wink:

SLGA023

USD11K

10 likes

Ik heb een afkeer van grote dikke lelijke Grand Seiko die ook nog tering duur wordt. Laat ik het anders zeggen:

Bepaalde stijlen horloges zijn mooi. Wie binnen die stijl het coolste horloge maakt voor een redelijke prijs heeft mijn aandacht. Wat er dan op de wijzerplaat staat interesseert mij niet.

Omgekeerd: bepaalde dingen vind ik altijd lelijk, en of Grand Seiko er mee komt, of the Biverino, of de koningin van Sheba zelf, dat interesseert me ook niet. Grand Seiko slaat hiermee in mijn ogen de verkeerde weg in.

Kortom: geef mij de El Primero maar, al is het de safari versie, ik heb ze liever dan deze monsters. Dat neemt niet weg dat ik veel andere horloges van Grand Seiko erg hoog heb zitten.

4 likes

Sterker nog, doe mij maar een Speedtimer.

1 like

Vaak vind ik duikers van Seiko wel leuk Spb enz . Maar irl pakt het mij gewoon niet. Vreemd
De King Seiko wil nog weleens bekijken in het echie

Over Seiko gesproken, ik @koekoek niet meer actief hier?

Ook een mooie samenwerking met Beams die ik een paar jaar terug plaatste:

Die is druk in de weer met een lapje kipfilet en dappies…

1 like

Sinds zijn ban, is zijn aanwezigheid wat minder.
Wel jammer.

Erg fraai, maar deze textuur doet me nogal aan bloemkool denken. Vervolgens aan wolken en het verendek van een witte gans. Of zwaan. Da’s wel weer tof. Maar die eerste associatie met bloemkool is minder.
Wel een erg fraaie combinatie met dat rose goud :ok_hand:

Op een vreemde manier aantrekkelijk, die maffe gele blokjes met zo’n standaard :open_mouth:

:face_with_raised_eyebrow: Whut?

Bedoel je dan de solar versie? Als je je ogen dichtknijpt (niet helemaal natuurlijk) dan lijkt die Tintelgraph daar best op. Een fancy variant daarvan is best welkom maar voor 25x de prijs… Een instappertje zou ook leuk zijn…

1 like

:copyright: @koekoek :+1:

3 likes

Aah, aa’pols bedoel je :+1:

2 likes

Hollands Glorie :netherlands:

1 like

Mijn moeder kookte ook onvervalste Nederlandse prak, maar die zag er nooit zo laveloos en ongeïnspireerd uit als die creatie.

Dat is een slag in het gezicht onzer cuisine. :slight_smile:

1 like

De vreugde en het genot zijn ver te zoeken inderdaad.

2 likes

Ben je nu aan het zeggen dat alleen geestesziekte je helpt om de middelmatige saaiheid te ontstijgen? Maar inderdaad, dit is geen amandelbloesem.

Ik gaf slechts blijk van instemming.
Of en hoe deze Matteus 5:3-situatie te ontstijgen is mij niet duidelijk.

2 likes

Exact dit!

En maar 39mm breed en 12mm dik. Wat nog veel is voor een quartz, maar evengoed een fijne maat, in tegenstelling tot de Tentateuch.

1 like

Deze is wel bijzonder
Grand Seiko SBGZ009
50 stuks, vanaf juni 2023, 79.000,-USD
platinum

Evenwel moet ik hierbij nog wat HF forumwijsheid vermelden :face_with_monocle:
Berken zijn kut

8 likes

Niks mis met berken op zich. :slightly_smiling_face:

2 likes