Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Nou, vooruit dan. Omdat 't personal is en binnen.

Een cross post.

Ik zeg doen!

Enne, die 200m… :thinking:

Ik ben meer bang voor het met je handen in de bestekbak van de vaatwasser graaien. Dan komen er tenminste krassen op. Die 200m zwem ik toch nooit. Ik heb het met 2 baantjes wel gehad. :slight_smile:

En +8 kan strakker, maar is zeker geen schande. Potdorie een platte duiker zonder lelijke donkere bezel… “Jaco… wat doe je!” :scream: Tsja, gekocht, dus.

23 likes

Mooi ding, hoor! Gefeliciteerd!

2 likes

Hij is wel erg mooi en draagt zo te zien ook behoorlijk beschaafd. Ik merk alleen dat ik hem ook wel erg duur vind. Zou het marketingtechnisch slim zijn om de Marinemaster lijn uit de Prospex lijn te halen en hem expliciet erboven te positioneren? Zodat het meteen duidelijk is dat je voor dat geld niet met een turltle/samurai equivalent te maken hebt. Een beetje zoals ze met de nieuwe King Seiko gedaan hebben; het zou toch afbreuk aan dat horloge hebben gedaan als ze daar ‘Presage’ op hadden gezet.

Bijkomend voordeel is dat die toch al controversiële X dan van de wijzerplaat af kan.

Idk, tegelijk is er voor het geld geen duiker van ik noem een Tag Heuer of een Longines die ik liever zou hebben.

1 like

Heel gaaf! De kast staat ook mooi zo te zien. Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Tsja, ik denk het wel, het is en blijft toch een aparte lijn binnen het spectrum. Het is nu inderdaad een beetje hetzelfde idee als met de hoger gepositioneerde Prestige lijn binnen de Presages, met hun Urushi, emaille, etc. wijzerplaten.

Persoonlijk vind ik deze in het echie een veel luxere uitstraling hebben die het op foto’s niet zo doet. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de zwarte variant (SJE101), die toont wat “gewoontjes”, en de (ijs)blauwe met heel erg donkerblauwe bezel, die wat “plastic” oogt.
Of het het geld waard is? Deze witte denk ik wel. En mochten ze er tweedehands komen zijn die witte zeker het geld waard.

Aan de andere kant, inderdaad nog wat andere merken uit Zwitserland :thinking: durven voor een manufactuur meer dan het dubbele te rekenen…

3 likes

Da’s een fraaie, welke referentie is dit?

1 like

De SJE097J1

1 like

Wat een mooi ding! Ik heb ze gister ook even mogen bewonderen en de zwarte even om de pols gehad. Echt bijzonder goede maten, en de band lijkt ook wat lichter te zijn dan die van de spb14x (die ik toch wel erg zwaar vind).

En ja, het prijs kaartje is natuurlijk een stuk hoger, maar dat straalt het horloge ook echt uit; de afwerking is ook wel echt een behoorlijk tandje hoger dan dan de meeste Seikos.

6 likes

Ik snap dat wel. Schitterend en mooi plat.
Nu nog op zwemles!
:stuck_out_tongue:

2 likes

casu quo.
Duikles.

2 likes

Hallo PDB,

ik ben nieuw op dit forum en zoek het email adres van komttijdkomtraad omdat ik mijn Citizen Eco Drive wil laten repareren. Zou je mij hun email adres kunnen geven? Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet,
Mick

Ben op dit moment heel erg in de markt voor een leuke duiker en kijk ook veel naar Seiko maar de (voor mij) volledige chaos in lijnen, nummers, types en classificaties houden me steeds tegen. Ik twijfel of een extra lijn daarin nou wel of niet zou helpen.

1 like

Lekker man, reageren in een oud topic. Handig van me.