Wel tof Wanneer Toyota Landcruiser editie?
Ik kwam voor die andere 2 (de zwarte en groene) $1500 tegen. Of dat klopt niet, of deze blauwe limited is fors duurder dan de reguliere modellen?
Die hebben ze al lang, die fatsoenlijke clasp. Die zat op iedere SARB en is nu weer terug te vinden op de Sharp Edges / SARX serie, alsmede op de Alpinist-bracelet. Een heerlijk kleine sluiting, die geen 6mm dik is, en zeker geen 50mm lang. Een fijne, comfortabele sluiting.
Duikers-extensies? Knal 'm dan op Rubber of een NATO als je gaat duiken, zou ik zeggen.
Yup.
Tja, daar denk ik dus anders over
Ik bedoel het eigenlijk wat breder: de band is prima op een horloge van 600-750 euro, maar als de prijzen dik over de 1000 euro gaan, dan mag het van mij wel wat fraaier.
Volgens het artikel hier onder 1700 euro.
En de blauwe 1900 euro.
De SPB31x, bijvoorbeeld, heeft een milled clasp die twee gaten snelverzet heeft, en helaas ook een duik-extensie. Als ik dat tegen de Yema Superman bracelet afzet, of tegen de bracelet van de Serica 5303, is er verder niets aan de hand met de kwaliteit. Het is een solide lumpy, maar met een veel fijnere clasp dan de grotere MM200 bracelets die vier van die gaten hebben.
Kijk, duikhorloges op staal zijn vaak overwegend naar juist vanwege de grote duik extensies en al die bullshit. Als we nou eens accepteerden dat een duikhorloge ook gewoon een sieraad is, en dat wie duikt een Suunto pakt, dan konden die mega-sluitingen ook gewoon de mottenballen in.
Het enige wat ik zou willen dat Seiko deed met z’n bracelets is dit:
- Alle bracelets met een kleinere SARB/Alpinist/GS Heritage sluiting, aub.
- En dan wel alle bracelets een 20-16 taper geven ipv de nauwlijks merkbare taper van nu.
Dan zou ik blij zijn, als dat gebeurde.
Astron sluiting en we praten met z’n allen nergens meer over. Seiko heeft goede sluiting met on the fly mogelijkheden en met halve links kom je heel ver maar die sluiting passen ze helaas amper toe.
Kleinere clasps op de meer nettere modellen ok, maar dan wel met óf 2 gaatjes óf een halve link. Liefst beide, dat 2e gaatje komt in de zomer goed uit.
Voor een duiker mag van mij wel een grote sluiting, dat past wel.
Ah! Hodinkee:
“Pricing for the two nonlimited references (the SPB381 and 383) is $1,500, while each and every one of the 4,000 pieces Seiko is making of the SPB385 will retail for $1,700.”
Nee, ik voel het niet. Maar da’s OK.
Dat is een behoorlijk verschil.
We gaan het zien hier straks in Nederland.
Kijk, dat is beter!
Eigenlijk wel een leuke Seiko 5 Sports LE “The Masked Rider”
SRPJ91
4000 stuks, verkrijgbaar vanaf april
in een speciale doos
Het glazen achterdeksel is voorzien van het Tachibana Racing logo
De wijzerplaat is qua kleur en patroon geïnspireerd op de karakteristieke helm van Masked Rider
Die
zegt me dan niets, eigenlijk. Maar het horloge vind ik zeker leuk! Gaaf ding!
Ik las “Masked Ridder” en kreeg hele vreemde associaties. Toen ik een regel verder scrolde bleek dat niet te kloppen. Toen ik vervolgens de foto’s van betreffende figuur zag, kwamen doe associaties weer keihard terug
Ik zie net deze Seiko Astron ‘Médecins Sans Frontières’ Solar GPS Limited Edition, 800 stuks, opbrengst gaat naar Artsen zonder Grenzen
SSH133J1
Ja, dat is dan wel weer goed, natuurlijk!
Maar ik heb altijd zo’n moeite met dat heel kleine subdialtje rechts, dat Seiko op wel meer Astrons doet.
Doet me een beetje denken aan zoiets.
Haha ik moest lachen. What has been seen…