Besteld. Dank voor de tip.
Wat goed! Dat wordt smullen!
Het is trouwens deel 2, maar ik heb deel 1 niet gelezen omdat ik de neergang van Elvis vanaf zijn hoogtepunt veel interessanter vind dan de opkomst daar naartoe.
Rood vind ik wel heel lekker!
Het " metaal " is wél bijzonder:
Ever Brilliant Steel!
“”’
The latest Heritage Collection SBGH345 offers the 44GS case in Ever-Brilliant Steel. Ever-Brilliant Steel exudes a captivating brilliance, setting the stage for a truly distinguished watch. With its dazzling white appearance and exceptional corrosion resistance, Ever-Brilliant Steel surpasses the PREN (Pitting Resistance Equivalent Number) of the steel grades commonly employed in high-end watches by 1.7 times. Aligned with Grand Seiko’s commitment to the longevity of the watches it makes, the use of this material provides added assurance of enduring beauty over time.
“”’
Nou guys,
Hier is die:
Je hebt het wél spannend gemaakt, hoor!
Hier nog de specs
en het prijskaartje in €…
Gefeliciteerd
Ja het duurde wel even, helemaal vanuit Japan en dan deze kant op.
Geen Japan-Select prijzen betaalt.
Maar hij heeft een toffe dial, vooral voor een thema horloge is nog heel netjes.
Die band mag gelijk weg.
Nu eens zien of ik het echt ga dragen of niet.
Geplande release op 19 april 2024
CREDOR
GCBY995
Credor has announced the first model celebrating their 50th anniversary with the Gold Feather GCBY995. This model has a champagne colored linen dial with delicate roman numerals as previously used on the handcrafted models from the 1970’s. The markings are printed multiple times resulting in a more three dimensional character. The stainless steel case measures 37.1 x 8 x 43.2mm and it utilizes the thin 6890 hand wound calibre. This model is a limited edition of 100 units.
Ja, da’s veel geld.
Maar als ik mocht kiezen tussen
een Grand Seiko van 7,5
of
een CREDOR van 7,5…
Dan wist ik het wel!
Spring drive elegance line van GS is dan mijns inziens wel erg aantrekkelijk hoor
Lastig kiezen… Gelukkig heb ik 't geld toch niet
Geweldig horloge. Of ik het zou doen naast mijn SBGW231… Ik vermoed van niet. Maar als ik de Santos en die GS niet had was hij onderweg. Althans, indien niet uitverkocht.
Ik dacht dat dit staal al eerder was gebruikt, ik citeer (SEIKO DIVER'S WATCH 55th Anniversary);
"De belangrijkste verbetering is het gebruik van Seiko’s 'Ever-Brilliant Steel’ voor de kast. De extreem heldere tint van dit bijzondere materiaal zorgt voor een unieke uitstraling. Deze nieuwe stainless steel-soort is beter tegen corrosie bestand is dan het staal dat tegenwoordig in de meeste high-end horloges wordt gebruikt. Ever-Brilliant Steel is uitgebreid getest en toegepast in maritieme constructies en schepen om de invloed van roest in chloorrijke omgevingen (zoals zeewater) in te dammen.
Het was een enorme uitdaging om het materiaal in horlogekasten toe te passen. Maar dankzij de ervaring en de innovatieve technieken van het Seiko-team werden alle hindernissen met succes genomen, waardoor de duurzaamheid van deze duikershorloges naar een nieuw, hoger niveau kon worden getild."
He, jongens, dit is toch echt een Seiko draadje.
Integrated bracelet? Of bedoel je de looks enzo…