Nieuwe Seiko modellen 2024, deze keer zijn we link!

Hopelijk komt er een sportieve oplossing. Dank voor de moeite (ook aan anderen die zich hier voor inzetten). :+1:

2 likes

Ik denk dat Seiko Nederland ook niet zo blij is met de onaantrekkelijke Seiko renders. Ze zien liever mooie HF-polsfoto’s. :wink:

2 likes

Weet je wat, als seiko het niet toe laat hun afbeeldingen hier te posten dan koop ik er gewoon geen meer. Dan laat ik die snoopy voor wat het is, en krijgt mijn vriendin wel een tissot voor haar verjaardag :slightly_smiling_face:

6 likes

Seiko NL is getipt, dat kan niet anders. Mede door dit forum worden er veel Seiko’s gekocht. Alleen niet bij hun, haha! Als Seiko NL volhardt in dit rare gedoe, gaat hier alles waar Seiko opstaat zonder pardon de deur uit. Toedeledokie Seiko!

4 likes

Daar heb je Seiko niet mee, alleen jezelf. Seiko verkoopt toch wel. :wink:

2 likes

Hierbij antwoord van @Jur

](Nieuwe regel; alleen nog maar zelfgemaakte foto’s)

1 like

Op dit moment alleen voor Seiko NL. Die heeft geklaagd. En bij klagers gaat Jur handhaven en de (Seiko -) foto’s verwijderen…

Zo triest.

1 like

Is het ook. En het dient helemaal niets. Maar hier heb ik eerder al over gesproken.

Veel geld voor die seiko’s

Volgens de ‘nieuwe’ regels uit 2019 geldt dit voor alle foto’s. Laten we het topic ‘Wat wil je dragen’ maar sluiten. Alle topics waar nieuwe horloges in besproken worden trouwens. :joy:

Heb destijds de vraag gesteld of een link naar een foto waarbij de foto wordt afgebeeld (en niet de link) wel mag maar nooit echt antwoord op gekregen.

Ergens blijft het toch raar dat een bedrijf zijn producten promoot en dat je daarna de foto’s niet verder mag delen.

Gratis reclame zou je zeggen.

1 like

Dat mag. Als je dus links op zoekt die embedding toestaan kun je hier rustig die foto’s tonen omdat ze gewoon gerendered worden in je browser.

Ja.

Zojuist bekeken, zit er niet echt eentje van mijn smaak tussen maar als ik eruit moest kiezen dan die 1968 Reblabla GMT STO Ice Blue.

Oplage van maar liefst 4000 stuks zie ik niet als een limited run, dat is gewoon een normale productie run in deze prijsklasse.

Je kunt vaak de url van een plaatje hier wel copypasten. Dan laat hij het plaatje gewoon zien. Dat is juist het principe waar het hele internet op gebouwd is.

Alleen zoals ik het begrijp mag het opslaan en hier weer uploaden niet, want dat is een hernieuwde publicatie van iets waar jij geen copyright op hebt.

Er zijn plaatjes waar dat copypasten van de url niet werkt, maar dat merk je dan wel. Het is te ingewikkeld om uit te leggen waarom dat niet werkt.

Gewoon bij het origineel met de rechter muisknop op het plaatje klikken en iets kiezen als “kopieer locatie van afbeelding”, en die hier plakken.

2 likes

Zolang die foto’s op het internet staan, en ze te deeplinken zijn, heeft Seiko Ned helemaal niets te willen. Dat je kunt deeplinken is het basisbeginsel van internet, en er is decennia aan jurisprudentie dat zegt dat dit prima is toegestaan.

Alleen opslaan en opnieuw uploaden mag niet. Maar alles wat je kunt linken is toegestaan. Want zo werkt het internet.

Kijk, dit is een deeplink van de Seiko site, volgens alle jursipredentie ooit mag dit gewoon. Klik er maar met de rechter muisknop op en kopieer de locatie van de afbeelding, en zie dat dit plaatje gewoon op de seiko.nl site wordt gehost, niet op horlogeforum:

Maar ik mag hem niet opslaan en opnieuw uploaden, want het is mijn afbeelding niet. Maar het internet is erop ontworpen om content van verschillende locaties te combineren.

En als de eigenaar van deze afbeelding dat niet wil, dan moet hij er een watermerk op zetten, of het technisch zo inrichten dat linken niet kan. Er zijn zat sites die dat doen. Maar dat gaat wel tegen de essentie van het internet in. Maar je kunt het doen, als je dat wilt.

9 likes

Aha.

Je bedoelt deze?

1 like

Vraagje van een noob:

Bij een Android smartphone kun je kiezen tussen

" link kopiëren"
en
“Kopiëren”

Bij dat laatste weet je zeker dat de foto getoond wordt op HF, bij de eerste niet altijd.

Mogen beiden functies gebruikt worden?

Nee, je moet “link kopieren” kiezen. Bij “kopieren” download je waarschijnlijk de foto en upload je die weer, via de kopieer functie, en dat is het opnieuw publiceren van iets waar jij geen rechten voor hebt.

Kijk in je post, als de url er staat dan is het goed, als er een geupload plaatje staat in je tekst dan is het niet goed.

2 likes

Ja, dat weet ik en dat weet jij maar ik weet ook dat de forumleiding daar geen onderscheid in kan maken wegens het gebrek aan eh laten we het digitale vaardigheden noemen.

Vraag me af welke triesteling zich daarover gebogen heeft. Gratis reclame, vaak positieve berichten, bijdrage aan je nationale markt. Alleen maar winst.

Merk dat mij dergelijke trieste mierenneukerij erg tegenstaat en afbreuk doet aan de hobby beleving. Oprecht…oa man, wat zou ik graag een gesprek voeren met de eikel die dergelijke claims doorzet. Manmanman… die heeft vast tot 6 jarige leeftijd borstvoeding gehad.

Hoop oprecht dat die meeleest.

2 likes