Ok thnx🙏
Nu weet ik waarom deze mijn niet is opgevallen
Ik weet niet waarom je naar dat WUS topic verwijst, er gaat daar iemand helemaal uit z’n dak over de SKX, dat dat zo’n rommel is, terwijl hij naar een stel San Martins zit te wijzen. Gaat het om de top van dat draadje?
Maar goed… marinemasters… Ik ben blij dat ze die rare 44x16mm kolossen hebben vervangen door een nieuwe release van 38mm met 12mm dikte en 200m WR. Het zijn prachtige horloges, ze zijn capabel, en ze zijn draagbaar.
Waar jij “Indrukwekkend” ziet, zie ik gewoon een topzware, lompe, lelijke horreur.
Wel jammer dat ze die datum weer schuin doen. Ik vind de nieuwe MM200 mooier denk ik.
Het zou leuk zijn als ze een kleinere versie van dese nieuwe maken.
Klopt, ze zijn verschrikkelijk…
Maar v.w.b. die nieuwe SJE Marinemasters: welke kleuren heb je in het echt gezien. En wat vind je van die kleuren? En ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat je van de band vind?
Neem eens een foto van de zijkant…
In het handje? Geeneen. Ik heb de foto’s van de witte toegestuurd gekregen toen @koetsjh er eentje kocht, en zie dan eens hoe dat draagt. De witte en zwarte vind ik cool, de blauwe lijkt me zo op foto’s minder. Wat ik wel in handen heb gehad zijn MM300’s, en dat blijf ik een kolderieke horreur vinden, om de pols. Sorry man.
De laatste speciale Seiko duiker die ik vast heb gehad was de SJE093, en dat is me ook wat, hoor. Prachtig horloge, echt ook een verschrikkelijk mooi formaat. Zelf heb ik twee specials met een 6L uurwerk, een King Seiko en een Alpinist, en ik ben groot fan.
Wat de band betreft, dat interesseert me minder dan de clasp. Die zijn op de meeste Seiko duikers te lang, en ik wou dat ze dat piemeltje voor die diver’s extension eens lieten zitten. Zo lang Seiko duikers niet op een GS-achtige bayonet-sluiting komen zonder dingen die 'm meer bulky maakt zal ik een Seiko duiker nooit op staal dragen, maar altijd op een tropic of single pass.
Wat @Fate_Amenable_To_Change zegt.
Ik kan alleen maar aangeven dat ik niet van de duikers ben, maar wat ik hier gepenseeld heb, daar staat ik nog steeds meer dan vierkant achter.
Zelfs vandaag op een rubberen band.
Maar de stalen band met sluiting is fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Absoluut niet lomp, een genot om te dragen.
Ieder zijn mening. Daar hoef je jezelf niet voor te verontschuldigingen.
Ik heb ze wel in de hand gehad, zoals je hierboven kunt zien, en was niet geheel overtuigd. Zeker niet lelijk of zo, maar het mist iets…ook de kleuren (wit en blauw) zijn het net niet helemaal.
De SJE093 heb ik ook, maar mijn voorkeur gaat uit naar mijn SLA017. De King Seiko en Alpinist heb ik ook. Beide toppers en heel blij mee, maar duikers mogen van mij naar SLA afmetingen…
Speciaal voor jou nog een fotootje met een Marinemaster om de pols:
Zeker een mooi horloge, maar, tsja, die dikte, dat is echt waar ik op afknap. Los van het feit dat ik een haat/liefde verhouding heb met donkere bezels.
Maar dat neemt niet weg dat ieder zijn voorkeuren heeft.
Overigens vertekenen fotos nogal, maar op jouw pols… Oeh, wat groot.
Dat trek ik echt niet. Ook sorry.
Als je die SJE op een gegeven moment weg doet omdat je tegen een SLA aan loopt kunnen we absoluut praten. Dat dan weer wel. Maar als jij die KS en die Alpinist ook hebt, samen met die SJE en een MarineMaster, dan zit je goed in je higher end Seiko verzameling. Doe daar eens een foto van in je verzameling op één foto, joh!
Prachtige kastvorm, die ik ook in budget variant heb gehad met m’n Stargates, ooit, maar man, die lijkt heel erg groot voor je. Op het risico af m’n eigen glazen in te gooien… Doe eens een foto van die SJE? Ik denk dat het je formaat is.
Dit zal volgens velen “mijn maat” zijn. Maar een duiker mag voor mij wat forser zijn…overigens vind ik dat er v.w.b. maat van een horloge te veel de focus op alleen de pols wordt gelegd. In mijn beleving is het wel iets meer dan dat.
Mijn verzameling heb ik al eens gepost, ik weet niet hoe ik een linkje kan posten. Maar ik doe een poging:
https://www.horlogeforum.nl/t/jouw-collectie-op-een-foto-deel-ix/449360/3550?u=rightontime
Ja, ik ben fan van Seiko duikers🤘
Mooie verzameling! Die vierkante Alpina, trouwens… Godnondeju wat tof. En dan net de juiste Astron, de juiste Tudor (925)… Chapeau!
Daar draag ik horloges op. Als ik constant voel dat er wat zit, draag ik liever geen horloge.
Comfort is mijn absolute must-have.
Ik bedoelde meer in estetische zin…
Voor wat betreft al het andere: dank!
Ik heb heel erg lang een Seiko horloge gedragen. Dat was een prachtige chronograaf die Seiko speciaal voor de Olympische Spelen in Barcelona in 1992 had gemaakt. Zeker 20 jaar om mijn pols gehad.
Ik volg Seiko daarom met de nodige interesse, maar ik moet zeggen dat veel modellen die Seiko in de afgelopen jaren heeft uitgebracht mij totaal niet aanspreken. Natuurlijk, het blijft een kwestie van smaak.
Schitterend, dit is hoe een Marinemaster minimaal hoort te zijn✔️
Word ook niet vrolijk van zo’n SJE.
(Heb ze al gezien bij de introductie)
Helaas.
Volgens mij moet jij gewoon een Sportura gaan dragen en dit topic op negeren zetten. Je bent een grotere sfeerspons dan @ruud en ik bij elkaar.
Sorry bro,
Mijn oprechte mening.
ps
dan draag ik m n SLA025 wel even
Hee, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. In alle eerlijkheid kom ik soms ook wel eens in het Rolex hoekje.
Ik vrees @seikosportura dat deze modellen ook wéér uit de gelekte lijst ongepubliceerde modellen van WUS afkomstig zijn.
Dit keer gepubliceerd door
https://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=70&t=67092&start=1575#p1489442
En dat gaat zo maar door…
Deze modellen " bestaan nog niet ", zijn nog niet uitgebracht of geannonceerd door SEIKO corp.
Eigenlijk geven ze het zelf aan:
“”
When will those be out?
“”
"’
What are the specs and reference numbers??
"’
“”
No specs ATM.
“”
Misschien beter verwijderen @Fate_Amenable_To_Change ?
Deze info komt niet van WUS
Zover ik weet is de release datum
augustus 2024
SLA 079 Black
SLA077 White
laat nog even staan, krijg asap meer info
Zoek eens op internet naar
SEIKO SLA 077 / 079.