Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Nou,

Hier komt er wéér zo een, iets betere foto:

Prijsje staat erbij…

5 likes

Ja, op zich geen verkeerd horloge, natuurlijk. Maar die PR, die had van mij wel wat subtieler gemogen.

2 likes

Ik zag deze inderdaad ook voorbij komen. Lijkt me nou weer typisch zo’n horloge dat er op de renders wat meh uitziet maar in het echt heel mooi kan zijn.

1 like

After market bracelets en componenten op mijn GS? Nee dank je. Niet nodig ook, ze zijn comfortabel.

2 likes

Not my cup of tea
:zipper_mouth_face:

1 like

Bel dol op mijn Spb143 maar ben er voor de rest klaar mee.
Skx009 en Skx009 gaan eruit. Overige ook.

1 like

En nog nog zachtjes uitgedrukt.
:cold_face:

Nieuwe MarineMaster… maar is dit dan een SLA model? :face_with_monocle: Ziet er veel minder indrukwekkend uit dan de huidige MM300.

https://www.watchuseek.com/posts/57865025/

5 likes

Kast lijkt mij gelijk aan die van Sla055/SLA057…

1 like

Aha je hebt helemaal gelijk! :ok_hand: Ik was even op het verkeerde been gezet door de 300m WR. Maar dat lijkt dus een upgrade te zijn voor dit model.

1 like

Ik kan het Marinemaster verhaal niet meer volgen… in de SJE serie zijn er toch ook al Marinemasters? Overigens met WR van 200…:man_shrugging:

2 likes

Bijzondere keuze van Seiko. Eerst die 200m marinemasters en nu deze. Ik begrijp niet zo goed waar ze heen willen. Wordt dit nu de marinemaster lijn binnen de prospex? En in hoeverre verschilt die dan weer met alle voorgaande MM200 en die SLA055/057 modellen?

Eerst het woord marinemaster vervangen door de X. Daarna een serie mm200 modellen maken die lijken op de mm300. Daarna het woord plakken op een 200m en nu een 300m met gelijkenis aan het origineel (zou het ook een frontloader worden?)… Het lijkt een beetje alsof ze het woord ‘marinemaster’ nu inzetten als commercieel trucje om deze modellen te verkopen.

Confused… :thinking:

7 likes

Dit dus :point_up::joy:

1 like

Ik denk dat dit niet alleen zo lijkt. Dat is volgens mij precies wat het is. Zo kunnen ze een ‘marinemaster’ premium vragen.
Trouwens die laatste Marinemasters laatst bij de Seiko Boutique even bekeken. Ik vind ze wel leuk.

3 likes

Ja ik denk een beetje dat alle SLA/SJE modellen als “MARINEMASTER” worden gelabeld. Misschien wel een beetje te gemakkelijk. Maar blijkbaar zoeken ze iets om deze modellen te onderscheiden van de gewone Prospex duikers.

Ja… wel leuk. Maar ook; ‘nothing special’. Ik zat naast naar deze YouTube review te kijken en werd niet enthousiast. :face_with_peeking_eye:

Het enige model waar ik nu nog erg naar uitkijk is een vervolg op de 62MAS SJE093 (die ik vorig jaar heb gemist :smiling_face_with_tear:). Zo’n zwarte dial a-la Beams SBDX041 vind ik erg tof. :ok_hand: Eigenlijk nog wel toffer dan het origineel. Of anders blauw zoals ze eerder bij de SLA varianten hebben gedaan.
Het zou me niks verbazen als ze snel met een vervolg komen. Aangezien de SJE093 binnen no-time uitverkocht was.


SBDX041 BEAMS

4 likes

Mee eens:


Gepast en leuk, maar mist voor mij het “Marinemaster” gevoel met bijbehorend uiterlijk.

Ik heb de SLA057, en die geeft mij veel meer dat gevoel. Tegelijkertijd zijn deze draagbaarder dan de SBDX001 etc. Echt een onderschat horloge, om het zo maar te zeggen:

Voor wat betreft hetgeen jij over de 62MAS schrijft: ik verkies al mijn SLA’s boven de SJE093…:man_shrugging:

8 likes

Prachtig ding! Jammer dat die niet meteen met een stalen band kwam. Kans is aanwezig dat die nieuwe marinemaster banden ook op deze passen.

Ze hebben toch ook nog hetzelfde model met die cavediver wijzerplaat gehad? Iets mindere specs en mindere prijs. Ik vraag me af of die niet lekker verkocht en dat ze het daarom nu met het woord marinemaster erop proberen.

1 like

Klopt:

Ik weet niet of ze slecht verkochten en of ze daarom Marinemaster op de plaat zetten, maar als dat de reden zou zijn is dat niet best zijn in mijn beleving…

6 likes

Als ik het goed heb, staat er eentje te koop in het blauw!!

2 likes

Ja klopt, had ik gezien. Alleen ik voel er weinig voor boven-list te betalen voor dit model.

3 likes