Er staat er eentje te koop bij Jaap (mijn ex), denk dat het dezelfde is.
Correctie, mijn Presage (SPB11J1) had een emaille (enamal) dial.
CREDOR GBBY975
LE 5.
Credor has announced a new Goldfeather model celebrating the brand’s 50th anniversary from master craftsman Kiyoshi Terui. The GBBY975 has an engraved four layer dial with a pattern expressing the endless flow of time like the flow of water. The ripples spreading out on the dial are across a base pattern with continuous circles and a rougher pattern created with chisel “bukuro carving”,’ where two lines are carved to make one thick line, and mirror carving, which gives off an overwhelming shine without distortion when viewed from any angle. There are also 24 diamonds, set by Terui-san himself, at the 30 minute marks. The platinum 950 case measures 37.4 x 8.7 x 43.2mm and has a display back showing off the hand engraved 6890 manual wind calibre. This model is a limited edition of five units.
Ongetwijfeld een groot Kunstwerk.
Maar of ik dat mooi vind?
Kun je bij Credor nooit zeggen van een render. Het probleem is dat de publicaties Credor niet bepaald prominent op het netvlies hebben en ook niet vaak review pieces in handen krijgen.
Schitterend
Jap Yen 16.500.000
( Dat is € 97.500…)
Inclusief 24 diamanten op de wijzerplaat.
Dikke knaken…
Kwam hier om de Prospex Speedtimer te posten, maar dat is al gebeurd
Erg mooi overigens
Aan de andere kant van het spectrum, deze Gintama x Seiko
Dit zijn nog niet gepubliceerde modellen afkomstig uit een gelekte lijst zoals gepubliceerd op WUS. Zie de toegestane link op post 820 van @Petteflet .
Deze foto’s hier laten zien is eigenlijk niet de bedoeling @Fate_Amenable_To_Change ?
Grand Seiko has announced the SBGA501 Ginza limited edition model. The watch has a dial that will shift color between black, blue, and purple depending upon the viewing angle that is inspired by Ginza on a rainy night. This uses the same “optical multilayer coating” production technique as seen on the red dialled SBGC275 introduced at Watches and Wonders. The new model has a titanium cae measuring 41 x 12.5 x 49mm and it utilizes the 9R65 automatic Spring Drive calibre. This model is a limited edition of 500 units and it will be available through 6 Grand Seiko stores in Ginza.
Gaat deze upgrade in movement gepaard met een upgrade in prijs of is hier nog niks over bekend?
Oeps,
ik had ze van een andere bron maar die had ze idd. van de gelekte lijst op WUS.
En de 45KS met teal dial is al gepost zie ik nu
Als dit pre launch is, @MrBie , zou je je post dan willen verwijderen? Als ze uit zijn, niks gezegd.
Ze zijn niet uit, dus post verwijderd …
Zag net dit voorbijkomen op IG
Hhmm,
Is wél erg after market en heeft niets met
Grand Seiko te maken.
Technisch wel interessant, maar ik vraag mij af of een GS koper zo’n non-GS bandje wil?
Een lederen bandje is toch een ander verhaal.
Discussie?
Volgens mij is het gewoon een schakel die je in eleke GS band zou kunnen monteren.
Dat gezegd te hebben, ik vind de GS banden eigenlijk fijn zoals ze zijn en kan ze altijd prima afstellen met de “halve” schakels.
Dus voor mij is het een nee.
Denk het wel, banden van G.S zijn allemaal drama.
Ja, op zich geen verkeerd horloge, natuurlijk. Maar die PR, die had van mij wel wat subtieler gemogen.