Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Staan wat prijzen in dit artikel:

2 likes
2 likes

Dat geeft de burger weer wat moed inderdaad. Vraag me wel af hoeveel ze van dit soort modellen slijten. Zullen geen enorme aantallen zijn (helaas).

2 likes

A Wako Grand Seiko Flagship store exclusive model has been announced with the SBGA505. The watch has a light sliver blue kirazuri textured dial that is inspired by early summer in Ginza and is nicknamed “Hakusho”, referring to when people begin to wear lighter weight clothes. The model celebrates the 20th anniversary of the 9R Spring Drive and as it utilizes the 9R65 calibre it is a limited edition of 65 units. It has a stainless steel case measuring 44.2 x 14 x 51mm, and comes with both a bracelet and a black silicone strap.

Wat is ie groot…

9 likes

Te groot :face_exhaling:

1 like

Zucht. Seiko met hun bijna 45mm duikers. Dubbel zucht.

Mooie plaat. Als die nou eens in de nieuwe MM200 zat, die wijzerplaat, zonder power reserve, desnoods gewoon met een 6L uurwerkje, gewoon 38-39mm groot bij 12mm dik, dan kocht ik morgen een lichtblauwe kirazuri duiker.

Maar dit ding? Godsammekrake wat een rare kolossen. En hun rare sinterklaaswijzers.

6 likes

44,2mm is idd fors. Ik snap dat ook niet zo goed. Volgens mij zijn er weinig Japanners met een 19 a 20cm polsomtrek. En de groep die het wel heeft, daar is de als Seiko Sumo voor. Om die Sinterklaas wijzer moest ik wel weer gniffelen :joy:

2 likes

:stuck_out_tongue_closed_eyes::rofl:

2 likes

That’s what she said

3 likes

GS moet lekker wegblijven bij het duiker verhaal,
ze hebben daar totaal geen roots liggen en dat is ook elke keer weer te zien.
Seiko heeft een ellenlange historie.

“Ere wie ere toekomt”,

:pray:

5 likes

Nou, daar heb je een puntje.

Af gezien van Sinterklaas wijzers @Fate_Amenable_To_Change zou ik toch graag GS duikers zien maken van

" normale afmetingen".

De ( technische ) vraag is…

Waarom zo groot?

Waarom zo dik?

Ligt het aan het topklasse uurwerk?

Just asking…

2 likes

Leuk ding, maar als een licht gekleurde wijzerplaat met een patroon erin symbool moet staan voor lichter gewicht kleding, dan hadden ze het hele horloge in titanium moeten uitvoeren…

1 like

Nee. Het is hetzelfde uurwerk in een SD duiker die ze ook in een 40*12,7mm kast van mijn Shunbun prakken.

Het is gewoon een keuze.

Eens. Een Grand Seiko duiker slaat nergens op, dat hebben ze tussen 1960 en 2000 nooit wat mee gedaan.

Een King Seiko duiker zou tenslotte ook als een lul op een weduwnaar slaan.

2 likes

Size does matter ?

1 like

Nope,
Design yes
Het is toch 1 ratjetoe
:cold_face:

4 likes

Ik kan een maatje meer ook bij GS wel waarderen, maar die duikers slaan (voor mij) helemaal nergens op. 42Mm is grof genoeg.

6 likes

Kom eens met een tegengeluid met wat van je prachtige foto’s @DVR :grin:

Ach, ik vind ze niet lelijk en volgens mij zitten ze ook heel goed in elkaar. Voor mij hebben ze op zich wel bestaansrecht. Een horloge zoals jij hier om hebt overigens, toont sowieso (een stuk) groter dan een horloge met duikersbezel.

Dat gezegd hebbende, voor mijn pols is deze ook een stukkie te groot.

Maar verder is het best een gaaf ding, vind ik.

4 likes

Er zullen liefhebbers voor zijn, anders blijft GS ze ook niet maken.
Maar not my cup of tea, en ik vindt het ook totaal on-Grand Seiko.

Een mijter als wijzer, moe-nie-gekker-worre

1 like

Deze had ik vandaag best willen dragen:

Het betreft de eind oktober 2023 geïntroduceerde SPB407.
Het bijzondere aan deze Seiko ( en soortgelijke Seiko modellen ) is dat de wijzerplaat gemaakt is van

Urushi lak.

Da’s heel bijzonder:

Uitgebreid artikel over Urushi lak.
Ter info.

5 likes