Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Hmm, moet hier even aan wennen. Vond de SNZHtjes altijd wel leuk. Maar in een SKX-achtige kast… Ik weet niet. :thinking:

2 likes

Seiko has introduced three new solar Speedtimer models. The SSC939 (SBDL111 JDM) has a gray dial and blue bezel insert, the SSC941 (SBDL113 JDM) has a black dial and bezel insert with golden details on the dial, pushers and bezel, and the SSC943 (SBDL115 JDM) has a champagne dial with green bezel insert. All models have stainless steel cases measuring 41.4 x 13 x 45.9mm and utilize the V192 solar calibre.

Mooie diepte in wijzerplaat, vind ik

12 likes

Credor has announced a new addition to the Goldfeather line up. The GBBY978 has an 18K pink gold case measuring 37.4 x 8.0 x 43.2mm. It utilizes the 6890 UTD manual wind calibre that is engraved with multiple feathers. The champagne dial has a textured pattern representing feathers and engraved minute markers.

Ik zal nog zoeken naar de prijs…

17 likes

Die mooie SNZHtjes kostten toch iets van € 150 ?

3 likes

Ja, die waren idd niet heel duur. Bij leveranciers als Rob (Monsterwatches), dan. Bij de brick & mortar ADs waren ze niet te krijgen.

1 like

Ze hebben m’n aandacht met die Credor. Die aandacht zal zeker weg ebben op het moment dat je met een prijs aan komt.

Godnondeju wat een mooi ding. Alleen die veren op de bruggen heb ik niet nodig.

Ik vind ze cool omdat ze minder on-the-nose fifty fathoms hommages zijn geworden. Nu zijn er invloeden zichtbaar, maar is het een onversneden Seiko. Hulde.

Niet weer over de straatprijs op het einde van 15 jaar productie beginnen, he? Want ome @TagEd zegt het zelf ook al, die lagen op het eind nog op eglobal, amazon en bij de handelaar als Rob, maar de prijzen hadden geen reet met de MRSP te maken. :slight_smile:

2 likes

Et, Voila!

3 likes

Juist…het blijft dus bij dromen. :sweat_smile: :man_shrugging: :face_with_diagonal_mouth:

4 likes

Laat maar. Buiten budget maar heel fraai deze Credor :+1:t3:

2 likes

Ja, daar heb je zeker een punt.

1 like

:heart_eyes:

Ben benieuwd naar die champagne/groene.

8 likes

Ik ook :metal:t3:

1 like

Groene bezel doet sterk aan m’n Tissot V8 denken:

Zit oorspronkelijk precies zo’n zwart bandje op. Heb best moeite om die groene bezel ergens lekker mee te laten matchen - los van zwart, maar dat vind ik geen fijne kleur voor bandjes. En dan heeft die Tissot nog een vrij makkelijke zwarte wijzerplaat, tegen dat champagne tintje van die speedtimer.
De subdial layout, markers en wijzerset zou ik overigens zó ruilen…

Misschien wel de eerste van de Credors die ik fraai vind, daarbij moet ik opmerken weinig van het merk te kennen. Die modellen met die porseleinen wijzerplaten komen nogal onzijdig op mij over.

Ach. De yen staat laag, de release laat nog wat ruimte om te sparen. Zoals we een decennium terug wel zeiden, “yolo”.

1 like

Yolo of anders Fomo in de disco woeah, woeah… Oh, wacht. :slight_smile: Dat was in de jaren 80.

2 likes

Fear of missing out :thinking:

Durex, of anders gono in de disco :wink:

2 likes

Oef! De e voel ik wel!

Nog duurder dan ik had verwacht :sweat_smile: €26k+ wordt nog even doorsparen. Ben benieuwd wat dit soort horloges in de toekomst gaan doen op de tweedehandsmarkt

1 like

Zo lang het geen cult status krijgt zoals de Eichi II: The only way is down, baby.

1 like