Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Dankjewel, had ik nog niet gezien!

Als ik 'm nu zou kopen zou ik denk ik voor groen gaan, maar ik vindt de zwarte te mooi om weg te doen.

7 likes

Zo’n dikke Sumo met gmt voor maar 546 euro.
Dat is een koopje, toch ?

2 likes

Afgrijselijke plaat… maar die case is :ok_hand:

Is er ook in het wit, paars en groen.

Zonder dat ruitjes patroon.

1 like

Ook niet voor mij.

Welke wijzerplaat wil je dan?

Je hebt nu keuze uit 4.

Zwart.

1 like

Per 29 april 2024:

The Best New Seiko Watches of 2024 (So Far)

Ik heb géén connectie met gp.

4 likes

Haha zag bij olfert-co.de de nieuwe Seiko 5 sports op voorraad staan. Volgens olfert is dit echt een Rolex killer :smiley:

1 like

Op 2 april j.l. geopend:

the Seiko Museum in Ginza and the exhibits include a wide range of vintage Grand Seiko models as well as some more modern releases.

Dit is 1 van Grand Seiko vintage models die ik wel bijzonder vind:

Beetje offtopic…

6 likes

Zo eenje, maar dan een Very Fine Adjusted versie, is precies voor zo’n 85.000 (of was het 65?) geveild. Frappante hoeveelheid geld. Het blijft een bijzonder kind.

In het Seiko museum in Ginza, Tokyo:

Bedoel je o.a. deze VFA?

Beetje offtopic…

4 likes

Kut. Die jij postte was al VFA. :slight_smile: Het is dezelfde.

1 like

Yep.

Jammer dat mijn bovenstaande foto een beetje goudkleurig lijkt.

Het horloge èn de band is gemaakt van het zeldzame materiaal
palladium.
Veel duurder dan goud en platinum.

Betere foto:

History van VFA:

Beetje offtopic…

2 likes

Klein beetje offtopic, maar dat valt dan wel weer mee

Koers van vandaag

1 like

Erg aan de prijs voor ene 4r. De helft was redelijk geweest, maar ook dat zou niet echt goedkoop zijn.

Seiko wil jou niet meer als klant. Zo simpel is het. Dan koop je maar een Pulsar, want zelfs een Orient is al moeilijk te vinden onder 250 Euro.

Voor degenen onder ons die donders goed weten dat je bij bijvoorbeeld Tissot 500 Euro mee mag nemen voor de aller, aller goedkoopste automaat met een skeer, plastieken wegwerp Sistem 51 uurwerkje er in is 510 Euro voor een horloge op bracelet met een 4R uuwerk gewoon dikke prima.

Waar ik over zou vallen is dat ik liever boxed saffier zou zien voor dat geld, of vier tientjes meer. 550 met saffier zou een no-brainer zijn.

2 likes

Onlangs zijn er 2 toppers van schoonheden uitgebracht:

GRAND SEIKO sbgw314

€ 29 K.

CREDOR gblt996

€ 48 K.

Alhoewel ik de CREDOR absoluut de fantastische topper vind, zou ik toch voor de GRAND SEIKO kiezen.

Dan kan ik voor het prijsverschil
van €19 K nog wat andere leuke horloges kopen…

Wat kies jij?

• 1GRAND SEIKO
  • 2CREDOR
  • 3Als ik geld zou hebben, koop ik nog niet zulke dure horloges
  • 4Altijd Rolex kopen, da’s waardevast
  • 5Ik kies/koop wat anders…
0 stemmers
3 likes

De gouden Credor is me net te veel Chinees-Indisch-Restaurant-uit-de-jaren-80. Ik krijg er hele warme gevoelens bij, maar zou toch voor drie andere modellen kiezen:

• Uiteraard de OG witte Eichi II
  • De Credor Big Date, mocht ik ooit nog eenje te koop zien GCLP993/995
  • De huidige Kuon met wit porseleinen plaat.

Ik vind de SBGW serie met de kleine 44GS of Elegance kastjes leuker, met de simpeler wijzers, dan de roodgouden variant hier. De wijzers zijn me te lomp. Kortom, die zou ik niet inruilen op m’n eigen SBGW231.

Seiko has announced a pair of Five Sports models taking inspiration from previous SNZH models. The SRPK97 (SBSA259 JDM) has a blue dial and bezel and the SRPK99 (SBSA261 JDM) has a black dial and bezel with golden details. The case design has changed from the original SNZH models with the crown now changing to four o’clock. The stainless steel case measures 42.5 x 14.7 x 46mm and houses a 4R36 automatic calibre.

Mooie wijzers, vind ik

9 likes