Seiko Boutique Budapest
Info new Seiko presage line
Grand Seiko SBHG359
Japanese department store Hankyu Umeda in Osaka has announced a new store specific Grand Seiko limited edition. The SBHG359 has a maroon colored dial contrasted with a golden colored GS logo and seconds hand.
The 62GS styled stainless steel case measures 40 x 12.9 x 47mm and houses a 9S85 Hi-Beat automatic calibre.
Mooi hè.
LE40
Nou,
Nee
Word niet echt vrolijk van deze kleuren combinatie.
Wel leuk uurwerkje.
Deze zagen er bij launch al veel beter uit dan de Sharp Edges voor wie van een dressy kast houdt. Ik vind ze geweldig, en die roze was bij een diameter van 38mm voor mij een directe insta-buy geweest.
Ja. 62GS kast met bloedrode dial en gele details is echt geweldig.
Heritage-collectie SBGH359
9 november (zaterdag) Geplande release
924.000 yen ( ca. € 5850 )
Exclusief invoer.
Produced in collaboration with Japanese brand Porter Classic is the Seiko Presage SPB449 (SART005 JDM).
Prijs en specs:
lijk wel een dames ding…
Weer zo’n 24-uurs uurwerk.
Wanneer ontwikkelen ze nou eens een vokking kleine seconde? Serieus, zo slecht. En de tekst is ook een farce. Dat is nog veel slechter.
Waarom moet je “Presage Automatic 3 Days” op een dressy horloge zetten? Godsammekrake wat een pauper-ding. Je zet toch ook geen “Calatrava 48 hours of power reserve and really nice finishing” op een Calatrava?
Mafketels.
35 mm groot, unisex modelletje.
Voor dames vind ik deze Seiko te dik met 12,3 mm.
Dat ding kost € 2.400.
Waarschijnlijk doen ze dat niet omdat de finishing helemaal niet zo very nice is bij Patek. Hoogstens average nice maar dat zet je zeker niet op de wijzerplaat.
Tja, iets kan duur zijn maar toch goedkoop ogen.
Als ik 2400 Euro uitgeef aan een Seiko moet het niet zo’n bonk ellende zijn. Wat ze hadden willen doen is een 6L uurwerk zo aanpassen dat het een hand-wound kleine seconde wordt. Vervolgens wilden ze alléén Seiko op die dial zetten met daaronder de kleine seconde op zodanige wijze dat de KS niet te dicht op de as zit.
Als ze wire-lugs hadden willen houden, prima, maar dan graag zodanig dat ze open kunnen om een standaard-band te faciliteren. Deels ook zeker omdat wij donders goed weten dat Seiko’s straps altijd vervangen moeten worden, omdat ze hetzij kut van kwaliteit zijn, hetzij rare keuzes maken op het gebied van banden waardoor het ondraagbaar wordt.
Zie in dat kader bijvoorbeeld ook de kolderieke kutzooi die ze bij mijn Limited Alpinist leverden. Als ik daar de band niet van kon wisselen had ik dat ding al lang in de kliko gegooid. Dat leer was prima, stiksel ook, maar de keepers en lengte zijn van de ratten besnuffeld.
Ik heb er nog niet genoeg in handen gehad om dat te kunnen beoordelen. A. Lange & Zonen zit strak in elkaar, zoveel kan ik wel zeggen. Een VC Patrimony en Breguet Classique ook.
The New Ice-Blue, Europe-Only Seiko Presage Style60’s SRPL19
Case: 40.75mm diameter x 12mm thickness x 47mm -
Available exclusively in Europe - as of 1st November 2024
Prijs en specs:
is totaal belachelijk.
Zeer mooi uniek horloge, schitterende dail,
uniek mooie iconic case-shape
jammer van de print 3 days.
Like it.
Uiteraard prefereer ik toch de first one
seiko-presage-kintaro-hattori-limited
SRPL31 (SBSA277 JDM)
Seiko has announced a Five Sports model produced in collaboration with Japanese skater Yuto Horigome.
The stainless steel case measures 39.4 x 13.2 x 48.1mm and houses a 4R36 automatic calibre.
This is a limited edition of 4000 units with 500 of these for the Japanese market.
Van voren leuk, maar te groot en te dik.
Dikkerdjes hebben ook liefde nodig…