Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Toaal niet , ooit al eens vastgehad?
Over alles is echt nagedacht en de technologie en functies zijn ook prachtig, om nog maar te zwijgen over de weg die ze hebben afgelegd om zover te komen.
Ze zijn elke euro waard :muscle:.

2 likes

Haha…wist dat ik op jou kon rekenen als Astron liefhebber. :sweat_smile::+1:

En nee…nog steeds té duur (imo). :wink:

1 like

Haha :grin:, toch elke euro waard hoor :wink:.
Anders moet je er 1tje aanschaffen dan ondervind je het snel genoeg :wink::slightly_smiling_face:.

Dat is correct. Hier bijvoorbeeld de allereerste Astron uit 1969 met de eerste GPS Astron uit 2012. Je ziet hier al dat er sprake is van een hoekige kast, er zijn nog wat meer subdials, en de band is al geïntegreerd.

In 2023 zag de Seiko Astron nieuwe stijl er al zo uit:

Op 6 Juni 2024 werd de Zenshin serie van Citizen voor het eerst aangekondigd:

Los van het feit dat de Zenshin veel meer een PRX/Apro achtige vibe wil hebben, wat je goed aan de bracelet ziet, zou je het bijna een hommage aan de Astron kunnen noemen.

4 likes

3 likes

Grapjas

Oeps… excuses

GPS is wel accurater over de hele wereld, want niet afhankelijk van de radio zender zones. GPS is dus ook toekomstbestendig, want radio zenders staan onder budgettaire druk.

2 likes

Ik merk wel dat mijn nieuwe citizen veeeel sneller synced dan mijn astron die 800 euro duurder is en via gps werkt :thinking:.

2 likes

Mijn vermoeden is dat de golflengte/frequentie van de signalen hierbij een rol speelt.

De radiosignalen zijn langegolfsignalen die relatief makkelijk materialen doorkruisen, terwijl GPS-signalen veel hogere frequentie hebben en daarmee moeilijker te ontvangen zijn (meer interferentie met materialen). Je merkt dit bijvoorbeeld ook als je tussen hoge gebouwen loopt/rijdt en met GPS wil navigeren. De positiebepaling is dan vaak minder accuraat.

2 likes

Kijk…daar ga je al. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wéér 4 nieuwe Astron:

Prijzen en specs:

3 likes

Ah oke dat is een heel heldere uitleg, bedankt daarvoor :+1:.
Het voordeel is natuurlijk wel dat je gps echt overal kan ontvangen he.

2 likes

:expressionless: haha :smile:

1 like

Die met het rose is echt prachtig :ok_hand:. De rest ook maar iet minder :slightly_smiling_face:.

1 like

Ja absoluut. Ik zit nu met m’n radio-controlled Casio in zuidoost Azië, maar er wordt weinig (lees: niet) ge-controlled :grin:

1 like

De SSH158 heeft als enige een ceramische cabochon:

3 likes

Haha :slightly_smiling_face:, nog veel plezier daar !

1 like

Prachtig horloge :+1:

nou nou

1 like