Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Haha inderdaad :sweat_smile:, het horloge ook niet vind ik persoonlijk :slightly_smiling_face:.

1 like

Beter :+1:

De SBSA273
heeft een bijzondere en sterke lume:

This model has both English and Japanese(Kanji) day wheels. (switching by a crown)
English: MON, TUE, WED, THU, FRI, SAT, SUN
Japanese: 月、火、水、木、金、土、日

7 likes

Seiko has announced three new Astron models with a distinctive two layer bezel design

All models have titanium cases measuring 42 x 12 x 47.9mm and utilize the 3X62 solar GPS calibre. All models are standard additions to the line up and are not limited.

4 likes

Prijzen erbij:

Kan ik beamen. Ik kan m’n vinger er niet precies op leggen wat het is, maar ik haal de mijne altijd weer snel van de leren banden af.

De bracelet is best wel aardig voor Seiko-begrippen vind ik.

3 likes

Eens! Mooie kwaliteit van Seiko deze modellen…een cut-above. Om de pols voelde ik dat ook echt. Mooi spul. Ik mis ze nog wel eens… :innocent:

7 likes

Sluit me hier bij aan!
Ik vind de band vele malen beter en degelijker aanvoelen dan de duurdere Prospex serie.
In combinatie met de diashield coating ook (nog) geen krasje te bekennen.
Wat mij ook opviel is dat de randen in de clasp mooi hol afgeslepen zijn zodat deze comfortabel om de pols valt.
Prijs kwaliteit is de Sharp Edged serie echt een aanrader. Bij bepaald licht geven de indices hetzelfde regenboog effect als bij GS.

8 likes

Mooi model! :ok_hand: Diashield is ook heerlijk onbezorgd idd.

1 like

Het ligt misschien aan mij, maar deze zien er toch wel wat door de Citizen Zenshin geinspireerd uit.

1 like

:ok_hand:

Ik draag mijn Sharp Edged als dagelijks horloge (beater durf ik het niet te noemen, daar heb ik de Casio G-Shock M5610U voor), en ben bovengemiddeld onhandig. Desondanks ziet ie er nog prima uit, op
twee diepere krassen na: daarvoor heb ik 'm ook met volle kracht tegen een autodeur aan moeten beuken (inderdaad twee keer…)

4 likes

Dacht direkt hetzelfde
Jatwerk
:heavy_check_mark:

2 likes

…en (een Astron blijft) sowieso veeel te duur voor wat je krijgt. :flushed: :grimacing:

1 like

Ja. Dat ligt aan jou, vrees ik, want Astrons hadden die subdials al jaren voordat Citizen met deze Forza serie aan kwam kakken.

Het is wel typisch Japans ontwerp, dat wel.

Nietes. Je nam maar wat aan zonder gehinderd te worden door feitenkennis. :blush:

1 like

OK. Maar het is voor mij niet enkel die subdial. Waarschijnlijk ken ik de Seiko Astron lijn ook niet goed genoeg. Maar het voelt alsof er een aantal elementen (die misschien allemaal Seiko Astron eigen zijn) samengevoegd werden waardoor ik die gelijkenis zie. Grainy dial, donkere minute track, subdial, gepolijste bezel, indices.

Gelukkig hebben we iemand in het midden die wel alles weet over Seiko.
:pray:

1 like

Even nog wat foto sfeer plaatjes voor de goede sfeer

Mooie dial!

10 likes

Nice :ok_hand:

1 like

Ïk vind hem zelfs zeer mooi gedaan👌.

1 like

Echt mooi man :+1:

1 like