Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Dit handmatig proces in het filmpje is mogelijk voor 1 horloge zo gevolgd, die dial leggen ze dan in hun museum of is bestemd voor het horloge van de minaar van de grote baas.

Ik zou er maar niet te vast op rekenen. Japanners zijn serieus als het om hun traditionele handwerk gaat, en bovendien verbazingwekkend snel. Ik zat ooit met verbazing te kijken naar een man die chopsticks van urushi lak voorzag. Ja, dat was een handmatig proces, maar nondeju, je kon zien dat hij al 30 jaar niks anders deed. :slight_smile:

3 likes

Kwaliteit spat er vanaf:

Prachtige details!

4 likes

Misschien is het filmpje in extreme slow mition…:wink:

Ik las in het artikel wat @Aamon linkte dat het wel handmatig wordt aangebracht. Hoe, dat is dan een vraagteken maar het verbaast überhaupt dat ze het niet geautomatiseerd hebben…

1 like

De oude Japanse baas::

The SPB447 (SARH001 JDM) has a black urushi lacquer dial that is created, under the supervision of lacquer artist Tamura Isshu, by repeatedly applying and polishing the lacquer dozens of times.

3 likes

Dat is juist het vakmanschap en traditie, niet?

2 likes

Ah, nu staat deze ook op mijn lijstje🙈

2 likes

Haha, jazeker!

2 likes

Nieuw font sinds SPB447?

1 like

Nee joh, da’s al zo oud als Methusalem.

Hier van nieuw tot oud:

En op de wat oudere dameshorloges van m’n vrouw:

Exen:

2 likes

Kijk eens goed

Jouw meest recente:

Ik zie verschillen…

1 like

Dat ziet een blind paard met een hout been nog wel.
:grinning:

1 like

Volgens mij heeft dit vooral te maken met de manier waarop het logo op de plaat is gezet. Print versus opgelegd logo.

1 like

Het is heel subtiel het font, maar het smoelt niet lekker. Die eindes zijn te dik.

Echt wel! Zoals we dat in Duitsland zeggen; GEIL! :stuck_out_tongue:

9 likes

Urushi wijzerplaat is prachtig
Ondergewaardeerd vakwerk idd

Wil ook nog graag een arito wijzerplaat
Twijfel nog tussen de standand en de limited versie.

De limited vind ik mooier door met name de wijzers maar de rode twaalf van de standaard versie is ook heel gaaf

Zie hieronder

4 likes

Laten we het nader specificeren: het lettertype lijkt me steeds hetzelfde, maar als je in de betekenis van font de zwaarte van de lijn mee rekent zijn ze van model tot model net anders.

Ik gebruik font en lettertype als inwisselbaar, wat ik niet zou moeten doen. :blush:

2 likes

:eyes::pray:

Topper!

2 likes