Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Porselein rocks

11 likes

Goed nieuws!

11 likes

Niet echt Seiko gerelateerd, toch een linkje naar de handmade dail.

Wil jullie toch dit filmpje niet onthouden👌

2 likes

En we strooien weer eens met een limited:

Seiko has announced a pair of Presage Cocktail Time models inspired by the night scenery of Tokyo. The SRPK93 (SARY245 JDM) has a stainless steel case measuring 40.5x 11.8 x 47.5mm and utilizes the 4R35 automatic calibre. The SREO15 (SRRWO03 JDM) has a stainless steel case measuring 30.3 11 x 37mm and has a hardlex box crystal with facets on the internal surface of the outer edge. This model utilizes a 2R05 automatic calibre. Both models have a textured gray graduated dial that contracts with the golden colored hands and markers. The SRPK93 (SARY245 JDM) is a limited edition of 9000 with 500 reserved for the Japanese market, the SREO15 (SRRWO03 JDM) is a limited edition of 6000 units with 300 reserved for the Japanese market.

9 likes

Ik vind het cocktails concept inmiddels behoorlijk uitgemolken…

4 likes

Terwijl ze met die sharp edge modellen niet zo gek veel hebben gedaan toch? Dat vind ik een leukere stijl qua kast.

3 likes

Tja, geef mij de cocktail time maar, die is flexibeler te dragen. Als ze 200 Euro bij de prijs op klapten, er een goed geslepen bol saffier bij leverden en een mooie kleur in 38mm uitbrachten (m’n favoriete maat voor die specifieke vorm) was het een insta-buy voor me.

Ik vind de wijzerplaten erg tof, en waardeer een kast die er goed uitziet op BoR/5-link en op leer.

De Sharp Edges waren heel erg bracelet, bracelet, of bracelet horloges.

1 like

SRPK93

Euro 560!

5 likes

Nice. Ik vind deze wel geslaagd. Maar inderdaad :point_down:t2:

In alle eerlijkheid heb ik wel nooit een Presage gepast, maar als ik naar de maat en lug-to-lug kijk dan is het net iets te groot voor me.

2 likes

Mooi duo :blush:

1 like

Daar kan ik me wel in vinden. De kast van de Sharp Edge modellen heeft wel baat bij de bracelet, om leder vind ik 'm minder sterk.

Ik denk alleen dat een wijzerplaat met dezelfde look zoals deze cocktail ook gaaf zou kunnen staan in de Sharp Edge kast. Daar zit altijd die (fraaie) plaat met die hoekige vormen in, maar iets anders is misschien ook eens leuk.

1 like

Die met gouden wijzers is echt prachtig, welke referentie is dit?

Wauw nice, die textuur van de dial :ok_hand:

Grappig effect het bewerkte glas van de kleinere versie. Doet aan diamantjes denken.

Dat is de SARW013.met wat zoekwerk nog wel te koop.

1 like

Niet om te kopen hoor maar wil hem wel eens wat beter bekijken :wink:, bedankt!

1 like

Er bestaan 89 officiële IBA cocktails.

Ik denk dat er nog vele Presage cocktails zullen volgen… :joy:

4 likes

Geen marteling vind ik :wink:

1 like

Eventjes alle Presage cocktails, tot nu toe, op een rijtje:

Let op!
Het zijn er méér dan je denkt omdat sommige modellen in meerdere kleuren leverbaar zijn.

4 likes

In een fysiek winkel is dat lastig denk ik. Ik heb zelf de SARX029 gehad ( tijd only) en die wijzerplaten zijn schitterend. De wijzers hebben een soort van gold dust effect.
Ter referentie zou je een SPB405J1 kunnen bekijken . Die is wel recent en heeft ook een Urushi laquer wijzerplaat.

1 like