Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Mooi :ok_hand:

Die zou de pinguïn :penguin: ook wel willen hebben denk ik.

2 likes

Live pics Grand Seiko Fuji-Iro

14 likes

This item will be released on Dec, 2024.

SEIKO x BANDAI YUTO

(MASKED RIDER)

• Made in Japan

• Case: Stainless steel

• Dial: white

• Diameter: 50.4mm

• Movement: Quartz

• Accuracy: +/-15 sec/month

€379.43

7 likes

This item will be released on Dec 6, 2024.

SBSA289

SEIKO 5 SPORTS WATCH SKX SERIES ‘DOUBLE HURRICANE’

• Japan only model

• Made in Japan

• Limited edition of 550 pieces

• 3 Years International Warranty

• Caliber No.: 4R36

• Movement Type: Automatic with manual winding

• Power reserve: Approx. 41 hours

• Jewels: 24

• Stop second hand function

• Day/Date display

• Case Material: Stainless steel

• Case Size: Thickness:13.4mm, Diameter:42.5mm, Lug-to-lug:46.0mm

• Crystal: Curved Hardlex

• Lumibrite: Yes

• Clasp: One-push three-fold clasp

• Water Resistance: 10 bar

• Magnetic Resistance: Yes

• Weight: 165.0g

• LIMITED EDITION on the case back

• Serial number engraved on the case back

• See-through case back

• See-through & Screw case back

• Unidirectional rotating bezel

This model has both English and Japanese(Kanji) day wheels. (switching by a crown)
English: MON, TUE, WED, THU, FRI, SAT, SUN
Japanese: 月、火、水、木、金、土、日

€388.92

7 likes

Is er weer eentje zeer geslaagd zijn er slechts 550 van…

Is er weer eentje zeer geslaagd zijn er slechts 550 van…

1 like

Toch onderweg!
Deze SSC951 Asia limited Speedtimer (1000 stuks).
Ben benieuwd naar de live bevindingen!

22 likes

The base model is the “SRPJ45/SRPJ47,” which pays homage to the “Seiko Time Sonnar” released in the 1970s as the Seiko 5 Sports.

SEIKO X BEAMS 5 SPORTS is an all-black item that uses the SKX series model that is only available overseas. The special translucent dial allows you to see the mechanism of the movement.

Prijs $599.00 USD, ex import. Géén ref.nr.

5 likes

Doet me heel erg denken aan de mijne. Beter gezegd, dat is dezelfde.
Dit is gewoon de Seiko svbr003 zonder die cartooneske onzin en daardoor dik €100,- goedkoper. :thinking:

Het begint in mijn ogen bij Seiko steeds meer op een “special edition” circus te lijken. Ik heb steeds meer moeite om ze als merk tegenwoordig nog serieus nemen. :man_shrugging:

6 likes

Venezianico vibes inderdaad.

1 like

Wauw prachtig :ok_hand:

1 like

Bij mij ook. Qua prijsstelling lijken ze ook de weg kwijt bij sommige modellen.

En sowieso spreekt weinig van het moderne seiko mij nog aan. Het overdreven positioneren binnen het merk waarbij ze kanjers van horloges opzettelijk onvolkomen lijken te maken… Om je een segment hoger te laten kopen… Erg jammer

2 likes

als je dit draadje niet volgt zul je merken dat er niets veranderd is.

2 likes

Ik ga het niet tellen, maar ogenschijnlijk is minstens de helft bedoeld voor de Japanse markt. Schijnbaar pakt dat goed uit want het loopt inderdaad aardig door…

Voor eenieder die het wel wil snappen en niet alleen een eigen mening wil ventileren:

En voel je vooral aangesproken als dat nodig is. Dus ook NIET aangesproken als dat niet nodig is, dat scheelt een boel off-topic. :wink:

6 likes

Zoals anderen hier al meermaals hebben aangegeven: De meeste van deze releases zijn voor de Japanese Domestic Market only, dan verzamelen we er nog wat andere Aziatische gelimiteerde edities bij, en vervolgens maken de reageerders er hier een potje van door te suggereren dat die releases voor hun bedoeld zijn. Dat is niet zo.

Anime, Manga, en Hentai zijn onlosmakelijk met de Japanse cultuur verbonden, maar vinden ook in andere delen van Azië een publiek, waar het in het Westen met name een niche of een subcultuur is. Dat begrijpen veel mensen hier niet, maar dat maakt niet uit, want deze releases zijn niet voor Europa of de VS.

Ook deze discussie is internet-breed al duizend keer gevoerd.

• Als je Seiko prijzen voor inflatie corrigeert zie je soms zelfs een lichte daling ten opzichte van vroeger.
  • Je moet MSRP niet verwarren met een straatprijs na 25 jaar grijze import op, zeg, een SKX of zo. Seiko doet nu meer tegen grijze handel en aan scherpere bevoorrading. Dat is op zich prima, maar niet hetzelfde als een prijsverhoging.
  • In alle prijssegmenten waar Seiko actief is, dus tussen de 100 en 350.000 Euro, brengen ze horloges uit die zeer competitief zijn ten opzichte van andere A-merken in de markt. Natuurlijk is San Martin goedkoper, maar dat is een beetje de Euroshopper van de horlogewereld.

Dat is altijd subjectief, laten we dat voorop stellen. Maar als je nou ziet dat de Swatch groep van alles tussen een Tissot van 500 Euro en een Longines van 4000 Euro een potje maakt omdat ze te kleine off the shelf uurwerken gebruiken voor al die shlock denk ik dat de Seiko “onvolkomenheden” nog reuze meevallen.

Merk ook op dat het een Japans bedrijf is met een eigen smoel en een eigen filosofie. Als je daar bepaalde ontwerpen niet van accepteert, prima, maar zij gaan niet doen alsof ze Hans uit Glashütte of Jean uit Neuchâtel zijn voor het volgende ontwerp.

Dat is correct. De zetten blijven zich herhalen.

8 likes

Daar heb ik het niet direct over, qua value en features geef ik liever elders mijn geld uit inmiddels. Al blijft dat een kwestie van smaak, persoonlijke voorkeur en mening.

Dat ben ik ook wel met je eens, uitzonderingen daargelaten.

Euroshopper :joy: een ouwe, maar accuraat? Ik ben altijd benieuwd naar San Martin maar toch is er altijd iets dat me tegenhoudt om €200 stuk te slaan op een niet eigen ontwerp dat gevoelsmatig €0 waarde voor me vertegenwoordigt. (de original designs vind ik tot nu toe helemaal niks aan en het logo helpt daarbij niet).

Dan 10x liever gevoelsmatig iets te veel uitgeven aan een seiko.

2566, topic:490850"]
denk ik dat de Seiko “onvolkomenheden” nog reuze meevallen
[/quote]

Ik ook, maar het mag gezegd worden dat ik het jammer vind.

Het zijn niet zozeer de ontwerpen op hoofdlijnen waar ik op afknap, de meeste kan ik juist waarderen. De aanwezigheid van of het ontbreken van sommige elementen vind ik jammer. Zul je bij de meeste horloges hebben en houden

1 like

In mijn beleving is dat onderdeel van het ontwerp. :slight_smile: Als we daar een andere definitie van hebben, excuses, wilde je uiteraard geen woorden in de mond leggen.

Zeker, maar neem nou als voorbeeld dit apparaat:

mens-watch-prospex-alpinist-automatic-black-dial-sapphire-glass (2)

Een ontwerp dat ik op hoofdlijnen leuk vind. Mooie wijzerplaat en kast, mooie diameter en lug to lug. Qua specs ook aantrekkelijk. Prijs is competitief vergeleken met de concurrentie.

Maar…

Ik vlieg er even met gestrekt been/opzettelijk ongenuanceerd in:

-Dikkerdje met ruim 13mm

-lilleke clasp/gat tussen band en clasp.

De 13mm dikte maakt veel leren bandjes naar mijn mening minder geslaagd. Dan is het imo erg jammer dat de stalen band/sluiting juist iets is waar op bespaard wordt.

-datumvenster dat gek afsteekt tegen de wijzerplaat (dit is smaak/ kan ook ontwerpkeuze zijn)

Dus het is niet zo dat ik het ontwerp nou per se afkeur maar dat er net te veel dingen even anders hadden gekund die het geheel meer kloppend hadden gemaakt.

Ik hoop dat wat ik bedoel zo goed overkomt.

2 likes