Grand Seiko SBGA513 “Hatsuhinode”
Grand Seiko Thailand has announced another regional exclusive model.
The stainless steel case measures 40 x 12.5 x 46.2mm and houses a 9R65 Spring Drive calibre.
Prijs zal ik nog opzoeken…
Grand Seiko SBGA513 “Hatsuhinode”
Grand Seiko Thailand has announced another regional exclusive model.
The stainless steel case measures 40 x 12.5 x 46.2mm and houses a 9R65 Spring Drive calibre.
Prijs zal ik nog opzoeken…
Smexy
En dan nog een kwartje er boven op… oei oei oei
Doe maar niet
Gezondheid!
Hooggepolijst alles G
Toelichting GS SBGA513:
Grand Seiko lanceert laatste ‘limited edition’-horloge voor Thailand Thailand Limited Edition: The Final Chapter
Voor het eerst is het 44GS-model gemaakt in deze Thailand Limited Edition. De ontwerpprincipes die de schoonheid van elk Grand Seiko-horloge bepalen, bekend als de Grand Seiko-stijl, werden in 1967 gecreëerd om eenvoud te weerspiegelen. zuiverheid en gebruiksgemak Dat is een echt belangrijk kenmerk van Grand Seiko. Gelimiteerde productie van slechts 50 stuks. De verkoop begint in november dit jaar. Alleen bij Grand Seiko Boutique Kasorn.
Aldus
ellementhailand.
Spiegeltje spiegeltje
The SBGJ287 “Night Sakura
The Ever-Brilliant Steel case measures 40 x 14 x 46.2mm and houses a 9S86 Hi-Beat calibre.
Prijs zoek ik nog op…
Prachtig deze wijzerplaat geïnspireerd op de “Bloeiende Sakura Kersenbloesem bestreken door het licht van de volle maan tijdens een lentenacht bij Senbonzakura aan de voet van Mount Akagi.”
Daar geloof ik helemaal niets van
“Kocht” inderdaad. De MM toppers koop je daar toch ook niet nieuw voor. En tweedehands met nieuw vergelijken is een beetje scheef hè
prijsverschil tikt de 500 euro aan met een nieuwe MM300. Ik heb ze allebei in mijn handen gehad (de MM200 GMT mee op vakantie geweest) en die MM300 zijj dat prijsverschil dubbel en dwars waard. Alleen de case al.
De officiële prijs van de Seiko announcement is 70.500 baht. Omdat het een Thailand-only model is. Dat komt neer op een 1942 Euro MSRP.
Tja. Die is 44,5 x 15,4 x 50mm groot.
De SPB heeft een GMT functie, en blijft bij 42 x 12,9 x 48,6mm.
Dat vind ik nog steeds te groot, maar het is even draagbaar als ooit de SKX was, zeg maar. Dat is een poepje beter dan zo’n lompe torenhoge Marinemaster 300 als je het mij vraagt.
Geef mij de SPB maar, als ik moet kiezen.
De MM200 lekte?
Tja. Prijzen van 2 jaar geleden vs nu… De SPB die je noemt heeft volgens mij een adviesprijs rond de €1700? Als je die vergelijkt met die rode MM300 à €2200 ex (blijkbaar) €200 verzending, ex 25% import, dan kom je met 500 wel tekort hoor.
Maar die gele GMT krijgt dat ook allemaal erbij, dus die vergelijking snap ik wel.
Edit: ik google die SLA, die heeft een adviesprijs van $3300! Appels en peren weer
Mijn Casio F-91W lekt ook niet dus langs die lat lullen heeft weinig zin.
Gaat mij om die bijzondere closed caseback opbouw van de MM300.
Te groot? Jazeker voor mij, de MM200 gmt was dat ook een beetje. Maar in die bruutheyd ligt ook de charme.
Nice
Geef mij maar een geschroefde kastbodem, eerlijk gezegd. Onderhoud door het los moeten halen van een kristal met een specifieke assemblage, om vervolgens het hele uurwerk via de voorkant uit de monocoque kast te moeten lepelen heeft vaak tot gevolg dat je specifieke constructies hebt om dat glas op z’n plaats te houden.
Dat betekende bijvoorbeeld bij een Lord Matic die ook een Monocoque kast had dat het glaasje en de assemblage niet fatsoenlijk verkrijgbaar waren na 50 jaar, wat er voor zorgde dat het glas vervangen een penibele en dure jacht werd.
Nu weet ik niet hoe “bijzonder” die constructie op een MM300 is, maar een simpele schroefbodem met een volledig standaard saffiertje bovenop lijkt mij het makkelijkst voor de horlogemaker om de hoek wanneer ik zo’n ding 30 jaar in bezit heb en gerepareerd wil hebben.
Kun je zelf wel uitleggen wat het belang van de monocoque kast voor jou is?