Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Laatste limited voor Thailand

1 like

Oók daar geloof ik helemaal niets van :wink:

1 like

Schitterend betoog. Ik heb weer wat geleerd over deze machine.

Voor mij is de wens net zo veel ingegeven door gevoel als door ratio.

Enige zelfkennis leert mij ook dat ik zon torenflat op de pols geen 30 jaar zou houden.

Is het al weekend?

Al begrip voor je volledige betoog en alle argumenten maar je slaat nu een hobby plat met ratio.

Hobby is dat de MM300 zo’n kast heeft en daarmee net anders is.

1 like

Ik kwam ook een leuke Seiko Speedmaster SSC935P1 Solar tegen, ik voel kriebels. Begrijpen jullie dat???

Ja toch @Aamon :wink:

12 likes

Ja hoor, gewoon een lekker horloge. Draagt als een Seiko duiker. Prima armband.

2 likes

Fantastische details!

3 likes

https://www.carousell.sg/p/sbgj287-grand-seiko-limited-edition-140-pieces-1338708859/

€ 7.532 ex import.

3 likes

Nee dat heb ik niet… Ik vind die dial vrij tacky.

Nog even en je wilt m’n SpeedMaster… :wink:

6 likes

Is dit zo’n bio-plastic geval?

1 like

Mijn gevoel zegt me dat ik de MM300 een naar horloge vind wat te groot en te lomp is. Ik kan de oorsprong van dat gevoel beredeneren aan de hand van een aantal argumenten. De kolderieke maten, de rare case-constructie die niet per se een voordeel is, en de geschiedenis.

De eerste Professional 300 duiker met deze constructie was tenslotte het onderwerp van de klacht-brief die een Japanse professionele duiker in 1968 aan Seiko stuurde waarin hij zei dat die nieuwe duik-horloges veel te breekbaar waren. Het antwoord was, na zeven jaar ontwikkeltijd, de Titanium Tuna.

Dat deze informatie mijn gevoel bevestigt dat het een nodeloos lomp rot-ontwerp is een bonus, maar slaat het geenszins plat tot droge pure ratio.

Aangezien niemand deze gebruikt om te duiken zullen we het er maar op houden dat we van mening verschillen.

Dat is helemaal waar. Ieder het zijne. 1950 Euro voor een kleinere duiker met een functie die ik wel gebruik lijkt mij fijner dan 2200 Euro voor een grotere tweedehands duiker die ik niet ga kunnen dragen, en daar begon de discussie ooit over. Ik vind die Thai limited dus wel leuk, maar wat me dan weer tegenhoudt is dat ie geel is. :slight_smile:

Zeg me alleen niet dat het een objectieve rationele keuze is. Dat is het natuurlijk nooit.

Nee joh John, hij mist de golfjes op de wp :wink:

1 like

Night Sakura

Irl, lijkt de kleur meer op pruim??

Prijs:
296.000 baht is ongeveer € 8.200, ex import.

12 likes

Pols van drager lijkt me klein voor dit horloge…:thinking:

1 like

( Grand -) Seiko en kleuren, moeilijke combi…

3 likes

Ik snap het ferry :wink:.

1 like

Ik vind het een mooie kleur :wink:.

2 likes