Het zijn absoluut ontzettend mooie seiko’s maar in mijn ogen mist er net een stukje karakter wat de SPB143 bijvoorbeeld wel heeft met zijn starburst dial. Ook het “automatic 3 days” vind ik net even teveel onnodige text. De lichte reductie in maat ben ik dan wel weer heel blij mee. Heel benieuwd naar de eerste vergelijking reviews. Vooralsnog onderstreept dit voor mij nog meer het gevoel dat de SPB143 een klassieker gaat worden. Hopelijk vind ik er ooit nog eentje zonder de extra lume pip op de 3 uur voor een mooie prijs, tot die tijd ben ik heel tevreden met mijn 2023 versie
Hmm, vind de kast(vorm) en cijfers niet zo (spannend). Open heart valt sowieso af, voor mij.
Edit: oh en 40mm is idd te groot.
Waarbij ik de wijzers en kast van de Seiko mooier vind dan welke Tudor dan ook, dus die gedachte slaat mij nooit. Sterker nog, ik heb die SPB’s van tegenwoordig eens naast een Super Squale gehouden (1200 Euro), en geef mij dan de Seiko maar, qua afwerking, wijzerset, wijzerplaat, etc.
Dat begon rond de 1100, maar steeg met inflatiecorrectie inderdaad richting de 1200, 1300 op bracelet voor een SPB14x. Zelfs mijn SPB317 heeft al een adviesprijs van 1000 op rubber.
7 jaar geleden was de Shogun al 1200 Euro. Als ik naar het huidige afwerkingsniveau kijk… Het is niet goedkoop, maar ik vind het realistisch. Zie maar eens een beter afgewerkte concurrent te vinden voor dat geld.
Wen er maar vast aan…
Skx tijd is Geschiedenis…
Ik wil zo’n ding.
Ik heb vermoedings dat de eerste dibs er al opzit…
Ik ga er in ieder geval een biertje voor opentrekken. Mocht de dibs nog vrij zijn…
Tof apparaat!
Enne, om ontopic te blijven… ik vind die laatste release niks (SPB41x). Die datum breekt het voor mij.
Nr 2 waarschijnlijk.
En in de juiste maat eindelijk.
Dát deed me besluiten toe te slaan.
Wilde echt een maatje duiker kleiner dan mijn vorige duikers afgelopen 30 jaar.
Die waren allen 40/42…
Deze maat is me spot on op 17.5cm.
Ik snap je @Nico ! Sinds ik mijn Explorer 36mm heb, is dat toch wel het meest comfortabele wat je kan hebben. Volgende duiker wordt ook 40mm of kleiner.
Staat haaks op mijn huidige zoekertje naar een SBDC053, maar ach in een opwelling wil je wel eens iets hè.
Die was top
Heb echt afgelopen jaar alles de deur uitgedaan.
Enkelt de Seiko nog over…
Het liep nogal uit de hand geloof ik

Het werdt me nbeeje te dol.
Een Reverso blief ik er wel naast ipv deze
Maar wel een bijzonder fijne Seiko! Spreekt mij meer aan dan het horloge dat hij vervangen heeft. Maar da’s persoonlijk, natuurlijk. Toch zou ik -maar ja dat ben ik dan weer- die heerlijke Conny niet willen missen voor een Reverso. Ja, compleet verschillende horloges natuurlijk. Nou ja, gelukkig sta ik niet voor die keuze.
Seiko in het echt nog zo veel mooier!
Die tritium Sub was tof, fris en scherp.
Mooi hoor, zeker op Nato.
Wel de juiste uiteraard.
Toch, @Brick ?