Wel fijn dat we er nu 300m diep mee kunnen.
Dat vind ik wel een bijzondere zet van Seiko. Zouden alle nieuwe duikers deze upgrade van 200 naar 300m krijgen?
Wel fijn dat we er nu 300m diep mee kunnen.
Dat vind ik wel een bijzondere zet van Seiko. Zouden alle nieuwe duikers deze upgrade van 200 naar 300m krijgen?
Wat een knaller, maar 1400,- voor een Seiko duiker? Zijn ze lekker?
Waren de SPB14# modellen niet ook rond 1200/1300 adviesprijs? Vier jaar geleden? Of vergis ik me?
En een mooi geplaatste datum.
Zoveel mooier dan schots en scheef tussen 4 en 5.
Klopt, als je dit over een jaartje kunt oppikken voor 800-900 heb je echt een leuk horloge.
Voor mijn gevoel zit die Seiko range toch <1k, maar het kan ook aan mij liggen. Anderen zullen het wel de 1.4 waard vinden.
Verschil is denk ik ook dat wij als liefhebbers/HFers vergelijken met 2e hands prijzen. Ik denk dan “voor 2x dat kun je een Tudor BB58 nemen”, maar voor de gewone consument is die ruim 3x zo duur met >4k.
De prijs vs wat er geboden wordt zal bekeken moeten worden.
Denk dat de 62 mas qua kwaliteit niets onder zal doen tov duikers van bijvoobeeld lower tier luxury als longines, tag huer ed.
Ja maar je kan natuurlijk niet tweedehands met nieuw vergelijken. Want Seiko schrijft ook gewoon af, net als Tudor.
Ik zie de SPB143 voor 1300 op de Seiko site staan. Het is relatief een stukje meer, maar het is geen hele rare verhoging. Het kan gekker
Met verloop van tijd liggen ze ook wel voor wat minder in de winkel, of je moet inderdaad gebruikt zoeken, maar daar zal ff tijd overheen gaan.
Eigenlijk red je dat nog niet eens, die zitten doorgaans rond 2800/3000 toch? Dan kan je je ook eerder bij die modellen afvragen of die ook echt 2x beter zijn
True; dus is een Tudor 4x beter??
Ach, en trouwens, je struikelt hier zowat over de BB’s, beetje afwisseling kan geen kwaad
Misschien komen ze ook op de SIEBEL site
Hell yeah! #fanboy
Dat zou goud zijn. Als je hem dan meteen al voor 50% kan oppikken heb je wel een goede deal idd.
Klopt. Ik heb toen 1250 betaald voor mijn 143.
Je bent niet de enige die zo denkt
Of… voor iets minder (of dezelfde prijs als je nog extra wilt betalen voor een open case back) heb je een hele leuke Club Campus
En dan denk ik dat Nomos wellicht betere kwaliteit levert?
The SPB463, SPB465, and SPB467 are three-handers, and the SPB469 and SPB471 add a 24-hour sub-dial and an open heart
Oeh deze is wel heel mooi. Die wordt wel gezocht denk ik.
Alleen jammer dat ze 40mm zijn. Echt te groot voor dit type horloge.
Heel gaaf! Maar inderdaad 40mm is voor zo’n horloge iets te groot. Dat was oa de reden dat ik mijn oude Presage minder vaak droeg dan ik had gehoopt. 38mm zou een mooie maat zijn geweest.
Ja 38, of zelfs 36mm zoals een Datejust.
Dit inderdaad. Als ze 36 waren was ik wel geïnteresseerd, 40 is veel te groot.
Wow! Ik vind dit echt een hele vette update, ik zou de zwarte en blauwe variant graag eens in het echt om de pols willen slingeren. Persoonlijk zou ik een no-date fijner vinden en ondanks dat ik normaliter een hekel heb aan de datum op half 5 vind ik het hier vanwege de gematchte kleur en volledige indices zeer geslaagd.
De prijs daarentegen gaat weer flink omhoog. Gelukkig is er altijd nog AKT1DESCR0 of een preisvorschlag, maar ook dan blijven ze prijzig. Dat gezegd hebbende vond ik de SPB143 een geweldig horloge toen ik hem met een flinke korting voor 800-ish euro kon kopen. Wat denkt HF dat een goede prijs voor deze nieuwe varianten zou zijn?
Ik vind deze update van de spb14x mooi. Prijs is niet teveel gestegen t.o.v. het oudere model. Ik verwacht dat ik er wel ooit een ga aanschaffen. Alleen niet de blauwe. Eerder de zwarte. Enig probleem is dat ik nu al heel veel zwarte horloges heb. Blijkbaar een onbewuste voorkeur…