Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Hey Ronald,

Misschien moet je hier eens kijken:

https://forum.kralen.com/viewforum.php?f=14

Is het wat voor jou? :wink:

Ik denk eerder dat het wat voor jou is gezien de modellen waar jij over het algemeen mee aan komt zetten. :wink: Daar passen kralen en spiegeltjes inderdaad prima bij. Het verbaast mij daarom overigens totaal niet dat jij deze site gevonden hebt :blush:

Je moet niets nergens mee.
Deze Citizen met subseconde was een reactie op de totaal belachelijke Seiko re-issue met centrale secondewijzer en een subdial met een 24 uurs aanduiding ofzo.
Vandaar ook dat bij de Citizenfoto stond ‘ Zoals het hoort ‘.
Dit sloeg op het subseconde caliber.

1 like

Jij bent geïnteresseerd in Rolex, Tudor, Patek…
Dan laat je dit toch voor wat het is.

1 like

Is het weer de periode van de maand?

2 likes

totaal belachelijke Seiko re-issue?
grappig,
mening mag je hebben, komt hier sinds een paar maandjes binnenvallen en je gaat hier beetje een trol spelen.
Denk dat Seiko wel degelijk weet waar ze mee bezig zijn, en een bewuste keus hebben gemaakt om het op deze manier te presenteren

En sommige mensen kunnen deze re-issue wel degelijk respecteren

4 likes

Dankjewel.
Gelukkig maar.
Jammer dat je me een trol vindt. 🫶🏻

Zoek de verschillen…

IMG_0364

1 like

Ik ken iemand die 'm heeft, maar ik vrees dat ik het met @JohnvdT eens ben.

De Citizen re-release is zoals het heurt, in twee opzichten: Je ontwerpt een uurwerk specifiek voor de kast, je maakt het geheel correct, en haalt geen standaard-uurwerkje van de plank met zoiets frivools als een 24-uurs aanduiding. Daarnaast neem je de tijd om je wijzers hittegeblauwd te maken, en niet gelakt.

Ofschoon ik de Seiko niet lelijk vind zou ik 'm zelf echt, echt nooit kopen. Ze hadden niet eens per se een KS uurwerk van de grond af hoeven ontwikkelen, omdat ze dit al in huis hebben:

Het 6898 uurwerk wordt echt al sinds jaar en dag gemaakt, en ze hadden het voor deze trench watch zo van de plank kunnen rukken. In plaats daarvan hebben ze iets genomen wat dik en skeer is, en de juiste complicaties mist.

In mijn optiek blijft het een gemiste kans.

De Citizen koop ik dan ook weer niet omdat het een zak-horloge is. Daar heb ik een hekel aan.

5 likes

had moeiteloos in een 35 millimeter kast gekund…
‘Apart’ om op deze wijze het honderdjarig jubileum te ‘vieren’.
Jammer, want met een subsecondewijzer was dit kleinnood allang aan de collectie toegevoegd.

2 likes

Even een bumpje. Dat is interessant, hier zit een nieuw mechaniek in, de 6R51A (noem me geobsedeerd maar daar viel mijn oog meteen op, bij het zien van deze schittertastische achterdekseltje)

Meer info hier. Kaliber wordt (tot nog toe) enkel voor dit… bijzondere horloge gebruikt!

2 likes

Bedankt voor het delen, Anton!

Eensch.

Al dagen weinig Seiko nieuws te melden…

Alhoewel ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat er van elke line up dit jaar een nieuw model verschijnt.

Ter vermaak maar een paar plaatjes van

mooie oude modellen (@seikoepson graag niet reageren aub :joy:)

De SSJ003, misschien vindt @junior die ook wel leuk.

En natuurlijk een GS op een mooi, passend bandje:

We wachten…

13 likes

Beetje ‘gewoontjes’ qua uitstraling, maar er vast een markt voor. … die GS is wel heel tof! Vind ik. :star_struck:

1 like

image

3 likes

3 likes

Seiko: * doet iets *
Wij: NIET DAT!

De superlelijke collabs met animeseries en streetwearmerken waar nog nooit iemand van gehoord heeft en de luie jubileummodellen kunnen mij een beetje gestolen worden. Die nieuwe Presage is trouwens wél best mooi!

1 like

Yep!

Hier de 467.

11 likes

Je doet me aan m’n moeder denken. Die riep altijd dat Hummus “moderne onzin” was, en dat het geen “normaal eten” was. Maar ze ging er aan voorbij dat kikkererwten door meer dan twee miljard man als staple gezien wordt, en dat Hummus 700 jaar bestond vooraleer de eersta aardappel überhaupt met de berenboot in Europa aankwam.

Dat jij er nog nooit van gehoord hebt is geen reflectie op de populariteit van de streetwear of pop-culturele referentie. :slight_smile:

4 likes