Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Dat mag allemaal wel zo wezen maar gezien de Nederlands-Japanse coöperatie mag er toch nondeju wel eens een Alfred Jodocus Kwak-Seiko uitgave komen of niet dan??

4 likes

Ehh, bedankt, I guess? Als je maar geen Oedipuscomplex hebt :eyes:

1 like

In dit opzicht was moeder zo dom als een natte baksteen. :wink:

Maar het bleef een best mens, en op andere vlakken was ze beter. :+1: Geen Oedipus complex hier. Overigens een erg verkeerd begrepen verhaal, dat van Oediups. Met de zoon was niks mis, het was de vader die een eikel was.

Zoek eens op HF naar

Seiko Seahorse…

18 resultaten!

Leesvoer, bij gebrek aan nieuwe modellen 2024…

4 likes

We hebben nog een heel forum om te lezen als het in dit topic even stil valt.

2 likes

Heel leuk! voor Vintage Seiko Only
Maar niet hier.

1 like

Maar waar hopen we nog op qua nieuwe releases van Seiko dit jaar? :smiley:

Ik ben zelf benieuwd of ze met nog een variant gaan uitkomen van de SJE093, nu ze daar een nieuwe kast voor hebben gebruikt vorig jaar (62MAS). Wellicht met een blauwe dial?

9 likes

Had laatst een spb381 gepast en moet zeggen: echt erg mooi, combinatie van de kast met keramische bezel.

Benieuwd of Seiko dit jaar hier verder mee gaat. Misschien een 24u-bezel in twee kleuren, of juist een niet-gmt versie in een nieuw kleurtje? Andere duiker met keramische bezel?

Hoe dan ook blijft deze groene gmt op mijn verlanglijstje staan.

6 likes

Een quartz GS instapper met een betoverende wijzerplaat. Tussen de Presages van €500 en de echt knappe GS’en van €10k zie ik wel wat ruimte.

De MM200/SPB reeks heeft in deze richting best wat opties toch? Bijv de SPB207 als alternatief voor die SPB381, mijn favoriet:

Ik vind die GMT trouwens prachtig, eigenlijk vooral de zwarte - gek genoeg want ik val wel op wat kleur. Alleen heb ik geen fluit aan een GMT functie, dus eigenlijk zou het een soort van jammer zijn als ze met deze modellen hele mooie uitvoeringen zouden uitbrengen :melting_face:

2 likes

Ja zeker genoeg opties maar niet met keramische bezel! En dat vond ik nu juist zo mooi aan deze uitvoering.

Ik heb overigens hetzelfde: die gmt (maar dan voor mij dus de groene) super mooi maar de gmt-functie voegt voor mij niets toe.

1 like

Dat lijkt inderdaad wel te kloppen. In het handje geeft het misschien een heel ander beeld, maar met foto’s is het voor mij wel ff zoeken naar duidelijk optisch onderscheid:

Sterker nog, de bezel van de GMT mist m.i. de diepte/het reliëf van de cijfers en punten.

2 likes

Ik hoop juist op een heel andere kleur dan zwart, grijs of blauw…

Naar mijn ervaring wel!

Een King Seiko van 41/42mm op staal met een champagne wijzerplaat, no date. Met snaarstrakke dauphine wijzers.

2 likes

Een mooi, “mild higher end” damesmodel! Ik zoek een leuk cadeau voor het eind van het jaar!

1 like

'Hmm ja ik zit na te denken, maar ik kan eigenlijk weinig andere kleuren bedenken dan zwart, grijs of blauw. :sweat_smile: Groen trekt mij niet. En blauw is toch wel mijn favoriete kleur als het om horloges dials gaat. Dus ik hoop stiekem toch op een SLA37/43 in SJE093 proporties. En opnieuw voor 3,5 - 4k.

1 like

Waar ik op hoop is dat GS iets gaat doen met de Evolution 9 GMT modellen. Ik vind die persoonlijk erg mooi. Wat variatie met verschillende wijzerplaten in dit model zou ik wel gaaf vinden.

7 likes

Met nieuwe energie na een sabbatical een frisse start maken!

What’s not to like?

1 like

Deze heb ik al, vandaar dat ik hoop op een andere kleur…wat dan? Ik hoop dat ze ons verrassen!

Ik denk dat Het 8L35 uurwerk door het 6L35 uurwerk. En als ze er toch mee doorgaan. Dit past volgens mij niet in zo’n kleine kast…