Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Nee idd, maar ik bedoel meer de dial kleur van de SLA037/43 in de SJE093 kast. Qua uurwerk ontkomen ze idd niet aan de 6L35. Wat ook geen ramp is natuurlijk. :upside_down_face: Zeker niet als de prijs daardoor beneden de 4k blijft.

1 like

Het 8L35 uurwerk maakt niet perse het horloge duur. De SLA021/23 had een adviesprijs van €3300. De SLA049/51 had een adviesprijs van €3100. De gelimiteerde uitgave maakte hem denk ik zo duur.

1 like

Maar waarom was de SLA037 dan zo duur? 6.500 euro. Tegenover 4.800 euro voor de SLA043 en nu 3.700 euro voor de SJE093.

Ander uurwerk en ander staal.

Wat mij betreft wel de mooiste van het hele stel:

8 likes

Misschien moet seiko maar weer wat meer van dit soort platen maken, er zit diepte in er zitten verschillende kleuren in, denk dat het tijd wordt voor seiko om niet heel lafjes met reissues uit te komen maar gewoon vol inspiratie op doen uit hun verleden.

10 likes

En dan ook die bracelet weer uitbrengen!
Meer draagcomfort ga je niet vinden. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dit is een hele mooie dial van Daini Seikosha en in combinatie met die band niet verkeerd. Maar joh, ook in Japan, Singapore moet de schoorsteen blijven roken, trouwens bij alle merken. Geloof mij in 2025 komen ze weer met nieuwe dials/modellen. En niet alles hoeft meer terug te komen vanuit het verleden, gewoon lekker crea met Bea in 2024 en de toekomst :wink:

Oh nee zeker niet juist liever niet, althans er zijn wat uitzonderingen want zou een mooie astron reissue (ja ik weet die hebben ze ooit gemaakt maar de prijs en solar :sob:) niet kunnen weerstaan.

1 like

We zijn het gewoon eens met elkaar :+1:

1 like

Mee eens! Er zitten zulke mooie design keuze’s tussen.
Vooral mid jaren 70, en op Type II, LM, Grandquartz etc etc. Zou het graag terug zien in het huidige design. Niet meer in mijn bezit maar die combi b.v:

12 likes

Een teaser of een 1 april grap?

Wie zal het zeggen…?

1 like

Ik zeg teaser. Over de alpinist maak je geen grappen. :blush:

2 likes

Vraag / discussie:

Einde 2023 werden de Seiko Presage toppers SPB 403,405,407 uitgebracht.

Bijzonder:
"

Traditionele ambachtelijke wijzerplaten in emaille, Urushi -lak, Shippo-emaille en Arita-porselein vormen het hart van de Presage Craftsmanship Series.

"

Wat mij is opgevallen, is dat de 403 dikker is, 0.5 mm dikker dan de 405 en de.407.

SPB403 is 12,1 mm.

De 405 en 407 zijn 11,6 mm

Specs:

Waarom??

2 likes

Dat weet ik niet, maar deze is wel heel tof.

7 likes

403 is emaille, de andere 2 urushi lak. Een emaille plaat is dikker, vanwege het process en het materiaal, en dus moet de kast dikker zijn. Alles schuift mee op.

Met arita porselein platen worden het doorgaans ook dikkertjes.

2 likes

Ik vermoed dat een emaille wijzerplaat wel eens dikker kan zijn dan een urushi wijzerplaat. Mijn eigen emaille variant is ook niet dun.

Als je dat moet compenseren door de wijzers hoger te monteren kun je een hogere bezel / rehaut toepassen, of je glas boller te maken.

Dat zou iets kunnen verklaren. Moeilijk te zeggen van een render.

Oh. Ik zie dat @septentrio me voor was.

1 like

Klopt, die is nu van mij ^…^. Blijft een mooi horloge!

1 like

18 likes

Kekke kleurtjes!

1 like

De nieuwe “SNXS”
37,4 mm kast en 12,5 mm dik, hardlex glaasje en 4R36 uurwerk.

Staat voor €400 op de Seiko site

2 likes